וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: שואפים לידידות עם ארה"ב, אך הגרעין - שלנו

20.11.2013 / 11:48

ערב פתיחת המו"מ בז'נבה, נאם המנהיג העליון בפני משמרות המהפכה, והצהיר שלא יוותר על "קמצוץ" מתכנית הגרעין. רוסיה: איראן עשויה לעצור את העשרת האורניום לרמת 20%

צילום: ערוץ היוטיוב הרשמי של ג'וואד זריף, עריכה: יאיר דניאל

(בסרטון: קמפיין ההסברה של איראן לקראת שיחות הגרעין)

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר הבוקר (רביעי) כי טהראן לא תוותר על "קמצוץ אחד" מזכויותיה בתחום הגרעין. בנאום בטהראן, מול אלפי מתנדבי מיליציית בסיג' של משמרות המהפכה, אמר חמינאי כי הוא אינו מעורב ישירות בשיחות הגרעין שיתחדשו היום בז'נבה, אך אמר כי הגדיר קווים אדומים לצוות המשא-ומתן.

חמינאי התייחס בנאומו לעמדה התקיפה שהביעו נשיא צרפת הולנד ושר החוץ שלו, פביוס, שסיכלו את חתימת ההסכם בסבב השיחות בשבוע שעבר. צרפת מיתנה מאז את התנגדותה להסכם. בעניין אחר, הדגיש חמינאי כי איראן שואפת לקשור יחסי ידידות עם כל המדינות, כולל עם ארצות הברית. "איננו עוינים כלפיהם", אמר, אך נענה בשאגות "מוות לאמריקה".

עלי חמינאי המנהיג העליון של איראן בנאום מול משמרות המהפכה. טהראן 20 בנובמבר 2013. AP
חמינאי, הבוקר בנאומו מול חברי מיליציית בסיג' של משמרות המהפכה/AP

לדברי המנהיג האיראני, פריז לא רק נכנעת ללחצים שהופעלו עליה מצד ארה"ב, "אלא גם כורעת ברך בפני ישראל". דבריו משקפים את הרוח במאמרי המערכת בעיתונות האיראנית בימים האחרונים, שלגלגו על ביקורו של הולנד בישראל, ואמרו כי הוא "הגיע לציונים כדי לבקש את שכרו".

את איראן מייצג במו"מ שר החוץ, ג'וואד זריף. שאר המשלחות - ארה"ב, רוסיה, צרפת, בריטניה, סין וגרמניה - הגיעו בדרג נמוך יותר. שרי החוץ שלהן יוקפצו לז'נבה אם ייחתם הסכם מול איראן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר החוץ האיראני ג'וואד זריף, בדרכו אמש מרומא לז'נבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר הבוקר במוסקבה כי הוא מקווה לחתימת הסכם זמני מול איראן, שיוכל להקל על הסנקציות המוטלות על הרפובליקה האיסלמית, בתמורה להשעיית תכנית הגרעין שלה.

"אנחנו מקווים שהמאמצים הללו יוכתרו כהצלחה במפגש שנפתח היום בז'נבה", אמר לברוב במסיבת עיתונאים שכינס עם שר החוץ של ברזיל, לואיז אלברטו פיגווירדו. לברוב אמר כי איראן עשויה להסכים להסדר, במסגרתו היא תעשיר אורניום ברמה נמוכה ותעצור את העשרת האורניום לרמה של 20%.

לקריאה נוספת
סרטון ההסברה המוזר של איראן: הרבה פסנתרים, מעט מידע
פרשנות: במו"מ, האיראנים מזהים את חולשתה של ארה"ב
דיפלומטים במערב: הסכם עם איראן עשוי להיחתם תוך יממה
בעקבות הסנקציות: חברת הגז הלאומית של איראן פשטה רגל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully