וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיני: 11 חיילים שיצאו לחופשה נהרגו בפיצוץ אוטובוס

20.11.2013 / 9:11

מכונית ממולכדת התפוצצה ליד אוטובוס באל-עריש. דובר הצבא: ”נילחם בטרור השחור”. מפקד המודיעין המצרי התריע לאחרונה מתאי אל-קאעדה שהתבססו בסיני

לפחות 11 חיילים נהרגו הבוקר (רביעי) בפיגוע בחצי האי סיני. לדברי מקורות ביטחוניים, מכונית ממולכדת התפוצצה באל-עריש ליד אוטובוס שהסיע חיילים. אתר האינטרנט של העיתון "אל-מצרי אל-יום" דיווח כי 35 בני אדם נפצעו.

מקורות של העיתון מסרו כי הפיגוע אירע בשעה 07:45, ליד אוטובוס שהסיע חיילים לחופשה. האוטובוס נסע בשיירה של הארמייה השנייה, שיצאה מהבסיס ונסעה לקהיר. ככל הנראה רק כלי הרכב הראשון בקבוצה נפגע מהפיצוץ.

דובר צבא מצרים אמר כי המלחמה ב"טרור השחור" תימשך. הוא כתב בפייסבוק כי "הדם היקר שנשפך רק מגביר את הנחישות שלנו לטהר את מצרים ולהגן על אזרחיה מאלימות וממחבלים תאבי-נקמה". ראש הממשלה הזמני, חאזם בבלאווי, אמר כי הרשויות פתחו בחקירה, ובוחנות "את כל האפשרויות לתגובה בנוגע לתקריות הטרור המתמשכות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס החרוך בזירת הפיגוע, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
עוברי אורח ליד מכתב שנוצר בזירת פיגוע ההתאבדות באזור רפיח, צפון האי סיני. מצרים, 20 בנובמבר 2013. AP
מכתש גדול נוצר באזור הפיצוץ. עוברי אורח, הבוקר באל-עריש/AP

מדובר באחד הפיגועים הקטלניים ביותר בחצי האי סיני, מאז התיישבו בו תאי טרור הקשורים לאל-קאעדה. ב-19 באוגוסט הוצאו להורג 25 שוטרים במתקפה על שיירתם ברפיח, וב-11 בספטמבר נהרגו שישה חיילים בפיגוע כפול באותו אזור.

ב-30 בספטמבר נהרגו שלושה אנשי ביטחון מירי לעבר מחסומים בסיני, וב-8 באוקטובר נהרגו שלושה שוטרים בפיצוץ מכונית ממולכדת בדרום סיני. ב-10 באוקטובר נהרגו ארבעה אנשי ביטחון באל-עריש. במסגרת פעילות כוחות הביטחון בחצי האי, נהרגו עשרות מחבלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כומתה ליד זירת פיגוע ההתאבדות באזור רפיח, צפון האי סיני. מצרים, 20 בנובמבר 2013. AP
כומתה של חייל שנותרה במקום הפיגוע/AP

בשבוע שעבר, אמר מפקד המודיעין המצרי, הגנרל פריד תוהאמי, כי צבא מצרים רושם הישגים נאים במלחמה בטרור בסיני, אך הדגיש כי "ייקח זמן עד שנחסל את התאים שלהם".

בראיון לפרשן ה"וושינגטון פוסט" דיוויד איגנשיוס, אמר תוהאמי כי כמה מתאי הטרור התבססו בקהיר, בדלתא של הנילוס ובמצרים העליונה והתריע כי ארגוני הטרור עלולים לפגוע במקורות ההכנסה העיקריים של מצרים: התיירות, תעלת סואץ ובהשקעות החוץ של המדינה.

לקריאה נוספת
צבא מצרים נגד הג'יהאדיסטים: מפת ארגוני הטרור בסיני
המרגל הבכיר של מצרים מסביר איך נלחמים באל-קעידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully