וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחו של נהג המונית דרק רוט הוסגר לישראל

משה בן אבגי, שנמלט לפני תשע שנים לארגנטינה בעודו מרצה עונש מאסר בישראל, נחת בנתב"ג וירצה את עונשו בארץ. אולם, הוא ירצה חמש שנים על שוד שביצע ב-1998 ולא על הרצח

צילום: באדיבות משטרת ישראל, עריכה: טל רזניק

רוצחו של נהג המונית דרק רוט, משה בן אבגי, נחת בישראל אתמול (רביעי) לאחר שהוסגר מארגנטינה, שאליה נמלט לפני תשע שנים בעודו מרצה עונש מאסר בארץ. בן אבגי, שהועבר לפני כשלושה שבועות לכלא בבואנוס איירס, טס לישראל דרך אירופה, ונחת בנמל התעופה בן גוריון. עם זאת, בן אבגי יוסגר לישראל רק בגין שוד שביצע לאחר הרצח, שבגינו נידון לחמש שנות מאסר בלבד.

בן אבגי הורשע יחד עם ארבל אלוני ברצח של רוט ב-1994 בהרצליה, ונידון ל-16 שנות מאסר. ב-1998, במהלך חופשה מהכלא, ביצע בן איבגי שוד אלים יחד עם שותפו לרצח, ונידון לחמש שנות מאסר נוספות. ב-2004 הוא נמלט לארגנטינה במהלך חופשה מהכלא, אולם נעצר כעבור כמה חודשים. ישראל דרשה את הסגרתו בגין הרצח, אולם לבסוף נקבע כי ניתן להסגיר את בן אבגי רק בגין עבירת השוד. זאת, בין השאר, כיוון שביצע את הרצח של נהג המונית כאשר היה בן 14 וחצי, בעוד שגיל האחריות הפלילית בארגנטינה הוא 16 בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן אבגי בישראל, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה על ההסגרה ניתנה לפני כשלוש שנים, בזמן שבן אבגי ריצה עונש מאסר בגין עבירות שביצע בארגנטינה. ריצוי המאסר הסתיים לאחרונה, ולאחר שבשנה שעברה דחה בית משפט העליון בארגנטינה את הערעורים שהוגשו על ההחלטה, הוא נחת אתמול בבוקר בנתב"ג, כאמור, ומשם הועבר לבית סוהר לריצוי המאסר שנגזר עליו בשל בשוד שביצע. בן אבגי צפוי לפנות לבית המשפט בבקשה לקצר את העונש, בטענה שביצע חלק מתקופת המאסר בארגנטינה. מנגד, הפרקליטות תטען כי העונש שריצה בארגנטינה הוא על עבירות שביצע במדינה הדרום-אמריקנית, ולכן עליו לרצות חמש שנות מאסר בישראל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מה שעשיתי היה טעות של ילד מטומטם, שהסתיימה באופן טרגי לגמרי. אני לא מפלצת", אמר שלשום בן אבגי באשר לרצח דרק רוט, בריאיון שהעניק לחדשות ערוץ 2. הוא הוסיף כי הוא מודע לכך שהמעשה שביצע היה מחריד, וביקש סליחה ממשפחתו של רוט. "אני רוצה שהמשפחה שלו תדע ותשמע שאני מצטער על מה שקרה. הייתי ילד בן 14, לא ידעתי מה אני עושה. אני בן אדם שעשה טעות נוראית ואני מבקש הזדמנות שנייה לחיות, זה הכל".

עוד אמר בן אבגי, כי הוא חש שמאחר שהוא היה שנים רבות כל כך בבית הסוהר, מגיעה לו הזדמנות שנייה. "אני לוקח אחריות מלאה על מה שעשיתי, אבל עברו 20 שנה מהמקרה ואפילו מחבלים עם דם על הידיים השתחררו", אמר. הוא הוסיף כי ברצונו להיפגש עם משפחת רוט ולהתנצל בפניה. "כשאשתחרר יום אחד, אני רוצה לבקש מהם סליחה באופן אישי, כי לבקש סליחה על גבי עיתון או על גבי תכנית טלוויזיה נראה לי לא מספיק ולא הוגן כלפיהם".

שותפו של בן אבגי לרצח ולשוד, ארבל אלוני, מרצה 21 שנות מאסר בגין שתי העבירות. בחודש שעבר הוגש נגדו כתב אישום נוסף בגין עבירות של הונאה בכרטיס אשראי, קבלת דבר במרמה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. לטענת הפרקליטות, בזמן שהותו בכלא הצליח אלוני להשיג פרטי כרטיס אשראי של אנשים שונים, והשתמש בהם לקנות זמן אוויר לטלפון הסלולרי, מכונית צעצוע ואף ניסה לרכוש דק מעץ שעלותו כ-20 אלף שקלים.

עוד בנושא:
רוצחו של דרק רוט יוסגר לישראל, אך רק בגין שוד
רוצח דרק רוט נאשם: רכש מכונית צעצוע באשראי גנוב

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully