וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחו של דרק רוט יוסגר לישראל, אך רק בגין שוד

גלעד גרוסמן

30.10.2013 / 14:24

משה בן אבגי, שכלוא בארגנטינה מאז שברח מהארץ בעודו מרצה מאסר על הרצח של נהג המונית - יוסגר לישראל בקרוב. עם זאת, הוא ירצה חמש שנים על שוד שביצע ב-1998 ולא על הרצח

רוצחו של נהג המונית דרק רוט, משה בן אבגי, יוסגר לישראל בזמן הקרוב. כלי תקשורת בארגנטינה, אליה נמלט בן אבגי לפני תשע שנים - בעודו מרצה עונש מאסר בארץ, מדווחים היום (רביעי) כי הוא כבר עזב את הכלא בו שהה בעיר בולוניה ויצא לבואנוס איירס, משם הוא צפוי לטוס לישראל. בן אבגי יוסגר לישראל רק בגין שוד שביצע לאחר הרצח, ולכן צפויה לו תקופת מאסר של חמש שנים בלבד.

בן אבגי הורשע יחד עם ארבל אלוני ברצח המזעזע של רוט ב-1994 בהרצליה והוא נידון ל-16 שנות מאסר. ב-1998, במהלך חופשה מהכלא, ביצע בן איבגי שוד אלים יחד עם שותפו לרצח, ונידון לחמש שנות מאסר נוספות. ב-2004 נמלט בן אבגי לארגנטינה במהלך חופשה מהכלא, אולם הוא נעצר כעבור מספר חודשים על ידי הרשויות במדינה הדרום אמריקנית. שלוש שנים מאוחר יותר קבע בית משפט מחוזי בארגנטינה כי ניתן להסגיר את בן אבגי, אולם בגין עבירת השוד בלבד – זאת, בין השאר, כיוון שביצע את הרצח של נהג המונית כאשר היה בן 14 וחצי, בעוד שגיל האחריות הפלילית בארגנטינה הוא 16 בלבד.

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ערערה על הפסיקה, וכך גם בן אבגי, שנלחם נגד הסגרתו. בשנה שעברה דחה בית משפט העליון בארגנטינה את הערעורים. משמעות ההחלטה הייתה שבו אבגי הופך לבר הסגרה לאחר שיסיים לרצות עונש מאסר של שלוש שנים שנגזר עליו בארגנטינה, לאחר שנמלט ממעצרו. המשמעות מהפסיקה היא שישראל לא תוכל להעמידו לדין בגין הרצח אלא רק בגין השוד.

לקריאה נוספת:
ב-2012: בן אבגי יוסגר כנראה לישראל בסוף השנה הבאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully