וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח דרק רוט יוסגר כנראה לישראל בסוף השנה הבאה

גלעד גרוסמן

9.5.2012 / 19:42

רוצח נהג המונית מלפני 18 שנים, משה בן אבגי, הוכרז בארגנטינה כ"בר הסגרה" לישראל, אך אליה וקוץ בה: בקשת ישראל נדחתה והוא יוסגר עבור עבירות שוד בלבד ולא עבור הרצח

בית משפט העליון בארגנטינה הכריז אתמול (שלישי) על משה בן אבגי, רוצחו של נהג המונית דרק רוט אשר נמלט מן הארץ בשנת 2004, כ"בר הסגרה" לישראל בגין עבירת השוד שביצע בישראל בשנת 1998- ולא בגין הרצח של רוט, כפי שביקשה ישראל. בכך דחה בית המשפט בארגנטינה את בקשת ישראל להסגירו בגין הרצח, ובמקביל דחה גם את ערעורו של בן אבגי, שביקש שלא יוסגר כלל, וכעת יוכל להיות מוסגר לישראל עם שחרורו בסוף שנת 2013. עם זאת, על פי הפסיקה, ישראל לא תוכל להעמידו לדין בעבור הרצח אלא רק בעבור השוד, וכך, כאמור, ירצה עונש מופחת מהצפוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראל לא תוכל להעמדו לדין בעבור הרצח אלא רק בעבור השוד. משה בן אבגי בעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, בן אבגי הורשע ברצח של נהג המונית דרק רוט ב-1994 ונידון ל-16 שנות מאסר. ב-1998, במהלך חופשה מהכלא, ביצע בן איבגי שוד אלים יחד עם שותפו לרצח ארבל אלוני, ונידון לעוד חמש שנות מאסר. כשש שנים לאחר מכן נמלט בן אבגי לארגנטינה במהלך חופשה ונעצר כעבור מספר חודשים. ישראל ביקשה מארגנטינה להסגירו בגין עבירות הרצח השוד וההימלטות. ב-2007 קבע בית משפט מחוזי בארגנטינה כי ניתן להסגיר את בן אבגי, אולם בגין עבירת השוד בלבד – זאת, בין השאר, כיוון שביצע את הרצח כאשר היה בן 14 וחצי, בעוד שגיל האחריות הפלילית בארגנטינה הוא 16 בלבד. המחלקה הבין לאומית בפרקליטות ערערה על הפסיקה, וכך גם בן אבגי.

לפני שלוש שנים נמלט בן אבגי ממעצרו בארגנטינה לפני מתן פסק הדין בעניינו, ונעצר זמן מה לאחר מכן. הוא נידון לעונש מאסר בגין עבירות שביצע בארגנטינה, אותו יסיים לרצות בסוף השנה הבאה. לאחר מעצרו, חודשו הליכי ההסגרה וכאמור, בית משפט העליון בארגנטינה דחה את בקשת ישראל. בפרקליטות המדינה לומדים כעת את פסק הדין ויקבלו החלטה בהמשך כיצד לנהוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully