וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: לא יקוצר עונשו של רוצח דרק רוט

20.9.2010 / 13:45

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה את ערעורו של ארבל אלוני, אחד מרוצחיו של נהג המונית דרק רוט, שביקש לקצר את תקופת מאסרו. השופטים ציינו כי "השחרור עלול לפגוע בערך קדושת החיים בתרבותנו"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה היום (שני) את הערעור שהגיש ארבל אלוני, אחד מרוצחיו של נהג המונית דרק רוט, על החלטת ועדת השחרורים של השב"ס שלא לאפשר לו להשתחרר מוקדם, לאחר שריצה 16 מתוך 21 שנות המאסר שנגזרו עליו בגין הרצח ושוד שביצע מאוחר יותר, בזמן שהיה בחופשה מהכלא.

כבר לפני כשלוש שנים סיים אלוני לרצות שני שלישים ממאסרו, ולפני שנתיים ביקש חנינה מהנשיא פרס, אולם הבקשה נדחתה. אלוני עתר בתחילת השנה לוועדת השחרורים בבקשה לשחררו לפני מועד ריצוי מאסרו המלא – יולי 2014, אולם בקשתו נדחתה. לפני כחודשיים ערער לבית המשפט על ההחלטה.

עובדת סוציאלית שמטפלת בו קבעה, כי אלוני הודה בביצוע העבירות והוא מבטא חרטה ובושה רבה. לדבריה, הוא מתקשה להסביר את המניע למעשיו ומתאר את מעשה הרצח כמעשה "סתמי", מבלי להפחית מחומרתו, כשהכוונה ההתחלתית הייתה לבצע שוד של נהג המונית. היא הוסיפה שלאחר השוד הוא החליט לערוך חשבון נפש ולקחת אחריות על ניהול חייו. מנגד, פסיכולוגים מטעם השב"ס שבדקו אותו קבעו כי הצהרותיו נשמעו לעיתים כדקלומים של תשובות מוכנות מראש ולא נצפתה הבעת רגשות תואמת ואוטנטית.

עם זאת, ועדת השחרורים לא שוכנעה כי יש להיענות לבקשת העותר לשחרור מוקדם שכן בתקופת מאסרו הארוכה הוא לא השלים את התהליך השיקומי הפרטני ואת הטיפול הפסיכו-טראפויטי בתחומי הכלא.

"השחרור יהווה תמריץ לאסירים"

אלוני אף טען כי שחרורו המוקדם יהווה תמריץ לאסירים להתנהגות חיובית בין כתלי הכלא ויועבר מסר לציבור כי אסיר משוחרר נבחן היטב בטרם שחרורו. בנוסף הוא טען כי מאז הרצח הוא עבר תהליכים ושנויים רבים. כמו כן, הוא התחתן ונולדה לו בת לפני כחצי שנה.

השופטים כתבו בפסק הדין כי המעשים שביצע אלוני היו חמורים ביותר, וכי התנהגותו במהלך מאסרו לא הייתה חיובית. כמו כן, הם קבעו שהוא לא הוכיח כי לא נשקפת ממנו סכנה לציבור אם ישוחרר שחרור מוקדם. לדבריהם, "על ועדת השחרורים לאזן בין שיקולי האסיר מזה ואינטרס הציבור מזה. ככל שמכלול נסיבות המקרה חמור יותר, כך יינתן לשיקולי אינטרס הציבור משקל נכבד יותר. כן יינתן משקל לתקופה שנותרה לאסיר לרצות עד לשחרורו המלא".

לבסוף, קבעו השופטים כי "שחרורו המוקדם של העותר, שנגזרו עליו 21 שנות מאסר, לאחר שריצה 17 שנה בלבד, בהתחשב בנסיבות ביצוע העבירות, עלול לפגוע בחשיבותו של הערך בדבר קדושת החיים בתרבותנו החברתית והמשפטית, לפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק ולהביא לזלזול בחיי אדם". עם זאת ציינו השופטים כי אלוני יכול לעתור לוועדה שוב בעוד כחודש וחצי.

על אלוני בן ה- 31 נגזר עונש של 16 שנות מאסר לאחר שהורשע ברצח נהג המונית דרק רוט, יחד עם משה בן איבגי, בשנת 1994, כאשר היה בן 14. באחת מחופשותיהם מהכלא, בפברואר 1998, ביצעו בן איבגי ואלוני שוד מזוין של חנות מכולת בהרצלייה והם נידונו לחמש שנות מאסר נוספות. בכתבת תחקיר שפורסמה לאחר מכן נטען כי אלוני ניסה להתאבד בכלא. בספטמבר 2005, כשהוא בן 25, התחתן אלוני תחת אבטחה כבדה עם אביגיל שרון-קורן, סטודנטית לחינוך בת 27, אותה פגש כאשר כתבה עליו עבודה במסגרת לימודיה.

באמצע חודש מאי נעצר בארגנטינה משה בן איבגי, רוצחו השני של נהג המונית דרק רוט. בן איבגי, שנמלט מישראל בשנת 2004 נעצר בעיר מנדוסה שבמערב ארגנטינה, לאחר שעורר את חשדו של שוטר מקומי, שעצר אותו מכיוון שסירב למסור לו את פרטיו. לאחר שזוהה כישראלי, הועברה תמונתו לנציג משטרת ישראל בדרום אמריקה. התמונה נשלחה למטה הארצי של המשטרה בירושלים, יחד עם טביעת אצבעו, שזיהתה אותו בוודאות. בית משפט בארגנטינה אמור לקבוע בקרוב האם בן איבגי יוסגר לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully