וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור: ראש ממשלת בריטניה שוחח עם רוחאני

התחממות ביחסים: ערב סבב נוסף של שיחות הגרעין בז'נבה, דייויד קמרון קיים שיחת טלפון עם הנשיא האיראני. "חשוב שאיראן תתן מענה מענה מלא לדאגות שמעלה הקהילה הבינלאומית"

ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, שוחח אתמול (שלישי) עם נשיא איראן, חסן רוחאני – לאחר יותר מעשור בו לא היה קשר בין מנהיגי המדינות. "שני המנהיגים שוחחו על היחסים הבילטראליים בין בריטניה ואיראן והסכימו להמשיך במאמצים לשפר את היחסים צעד אחר צעד באופן הדדי", מסר דובר משרדו של קמרון.

הדובר הוסיף כי קמרון בירך את רוחאני על הצעדים שננקטו מאז כניסתו לתפקיד, ביניהם מינויו של נספח עסקי בבריטניה, עליו הוכרז בשבוע שעבר. "בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית, שני המנהיגים הסכימו כי התקדמות משמעותית נעשתה בסבב השיחות האחרון בז'נבה, וכי חשוב לנצל את ההזדמנות שמעניק סבב השיחות הנוסף שיחל בהמשך השבוע", אמר.

"ראש הממשלה הדגיש את הצורך שאיראן תיתן מענה בצורה מלאה לדאגות שמעלה הקהילה הבינלאומית לגבי תכנית הגרעין שלהם, כולל הצורך בשקיפות גדולה יותר", הוסיף הדובר. שני המנהיגים צייצו על השיחה בחשבונות הטוויטר שלהם.

בחודש ספטמבר, ולראשונה מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979, שוחחו נשיאי ארצות הברית ואיראן, טרם עזיבתו של רוחאני את ארה"ב לאחר עצרת האו"ם בניו יורק. בתום השיחה כינס אובמה תדרוך עיתונאים קצר בבית הלבן שבו אמר כי הוא וכן רוחאני הנחו את הצוותים שלהם לפעול בזריזות לגיבוש הסכם בנושא תכנית הגרעין האיראנית.

עוד על שיחות הגרעין
בכירים אמריקנים מרגיעים: "הסנקציות שיוסרו - מוגבלות"
"איראן היא שהכשילה הסכם, כשהתעקשה על הזכות להעשרה"
אין הסכם; רוחאני: "לא נגיב לסנקציות ולהשפלה"

(עדכון ראשון: 23:35)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully