וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: "ישראל והמערב אחראים לפיגוע בביירות"

יו"ר סיעת חיזבאללה טען בעקבות הפיגוע סמוך לשגרירות איראן: "מטרתה של הברית הישראלית-מערבית להרוג ולהחריב". ארגון הקשור לאל-קאעדה נטל אחריות על המתקפה שהרגה 23 אנשים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד, האשים היום (שלישי) את "הברית הישראלית-מערבית" באחריות לפיגוע הכפול שאירע מוקדם יותר היום בביירות, סמוך לשגרירות איראן. "המטרה היא להמשיך להרוג, להחריב וליצור כאוס. הברית הישראלית-מערבית מובילה את הפרויקט הזה והאינטרסים שלהם תואמים את אלה של משטרים מסוימים באזור ושל קבוצות קיצוניות", אמר.

סיעת "העתיד", הנחשבת למתנגדת לחיזבאללה, גינתה את המתקפה הכפולה, ומסרה כי "יש לעצור ולהביא לדין את האחראים לפשע הנוראי הזה". גורמים בסיעה יצאו נגד חיזבאללה, וטענו כי "השתתפותם של לוחמי חיזבאללה בקרבות בסוריה הוא האיום האמיתי ללבנון, ומאפשרת לארגונים חמושים אחרים לבצע מתקפות באזור. הנאום שנשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה חשף את מטרתו – להרוג אחרים".

פיצוץ מחוץ לשגרירות איראן בביירות בלבנון. Hussein Malla, AP
"המטרה היא ליצור כאוס". הפיגוע בביירות, היום/AP, Hussein Malla

מישל עאון, מנהיג נוצרי בלבנון, גינה אף הוא את המתקפה, ואמר: "צריך לאשפז את המחבלים בבית חולים פסיכיאטרי". הוא הדגיש כי מקרים כאלו "מהווים הוכחה לכל מי שחושב שקבוצות איסלאמיות קיצוניות כמו ג'בהת אל-נוסרה ואל-קאעדה אינן מאיימות על לבנון". הוא הוסיף: "איפה הממשלה? האם אין אף אחד ששולט במדינה? יש מלחמה בגבול, פליטים שמציפים את המדינה ומתקפות טרור בלב הבירה, וכל מה שהם עושים זה לגנות".

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, קרא ללבנון "לפעול תוך שמירה על איפוק, ולתמוך במוסדות המדינה, במיוחד כוחות הביטחון". הוא גינה בחריפות את הפיגוע, והדגיש את "מחויבותה של הקהילה הבינלאומית לשמור על הביטחון והיציבות בלבנון".

23 בני אדם נהרגו בפיגוע. משרד הבריאות הלבנוני הודיע כי 146 בני אדם נפצעו בפיגוע, שאירע בשכונת נג'אח בדרום ביירות. עדי ראייה דיווחו כי ירי נלווה לשני הפיצוצים. "גדודי עבדאללה עזאם", ארגון סוני הקשור לאל-קאעדה, קיבל אחריות לפיגוע. הארגון אחראי לפיגועים בסיני ב-2004, בהם נהרגו עשרות תיירים, בהם 12 ישראלים, ולפיגוע המשולב בשארם א-שייח ב-2005.

עוד בנושא
ביירות: 23 הרוגים בפיגוע ליד שגרירות איראן
נסראללה: לוחמי חיזבאללה יישארו בסוריה ככל שיידרש
ביירות: מכונית תופת התפוצצה במעוז חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully