וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באו"ם: הפלסטינים הצביעו בפעם הראשונה

18.11.2013 / 22:48

שנה לאחר שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית באסיפה הכללית, השגריר ריאד מנסור הצביע היום על זהות שופט בבית דין בינלאומי. "צעד סמלי, שמשקף את הציפייה לחברות מלאה באו"ם"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(צפו בהצבעה על שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית באו"ם, נובמבר 2012)

שגריר הרשות הפלסטינית לאו"ם, ריאד מנסור, הצביע היום (שני) לראשונה באסיפה הכללית. זאת בעקבות שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית לסטטוס "מדינה שאינה חברה" בנובמבר 2012, אשר אפשר לה להשתתף בהצבעות מסוימות באסיפה הכללית, כמו גם להצטרף לארגונים בינלאומיים מסוימים.

ההצבעה בה השתתפה המשלחת הפלסטינית הביאה לבחירתו של קופי קומליו אפנדה מטוגו לתפקיד שופט בבית הדין הבינלאומי ליוגוסלביה לשעבר. מנסור אמר לאחר ההצבעה: "זה צעד סמלי, אך הוא חשוב, בגלל שהוא משקף את הרעב והציפייה של הקהילה הבינלאומית, והאסיפה הכללית בפרט, להפיכתה של המדינה הפלסטינית לחברה מלאה באו"ם".

מנסור הוסיף בשיחה עם עיתונאים במטה האו"ם בניו יורק: "זהו רגע מאוד מיוחד בהיסטוריית המאבק של העם הפלסטיני באו"ם".

מאות פלסטינים חגגו ברמאללה את קבלת פלסטין כמדינה משקיפה באו"ם, 29 בנובמבר 2012. דרור עינב
"רגע מיוחד בהיסטוריית המאבק של העם הפלסטיני". חגיגות ברמאללה לאחר שדרוג מעמדה של הרשות, נובמבר 2012/דרור עינב

השגריר אמר כי הוא מקווה שהפלסטינים יהפכו לחברים מלאים באו"ם בקרוב. עם זאת, ארצות הברית, שטרפדה את הניסיון הקודם להכיר במדינה פלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם, טרם הצהירה כי תתמוך במהלך שכזה.

הפלסטינים הצהירו כי ישתמשו במעמדם המשודרג באו"ם על מנת להצטרף לכמה ארגונים בינלאומיים, ביניהם אמנת רומא, הנוגעת להקמת בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. מהלך שכזה יאפשר לרשות הפלסטינית להביא לדין גורמים ישראליים, אך בקשה רשמית להצטרפות הרשות לאמנה טרם הוגשה.

בשנת 2011, הרשות הפלסטינית הצטרפה לאונסק"ו, סוכנות החינוך, המדע והתרבות של האו"ם. מהלך זה גרר את הפסקת המימון האמריקני והישראלי לסוכנות במחאה על קבלתה של הרשות. מוקדם יותר החודש, אונסק"ו השעתה את זכות ההצבעה של ארצות הברית וישראל.

עוד בנושא
אבו מאזן באו"ם: לא מוכן להסכם ביניים שיהפוך קבוע
אבו מאזן חזר לרמאללה: "כעת יש לנו מדינה"
אילון אחרי ההכרה באו"ם: הקהילה הבינלאומית צבועה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully