וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן חזר לרמאללה: "כעת יש לנו מדינה"

ניר יהב

2.12.2012 / 14:11

בטקס קבלת פנים ליו"ר הרשות אמר להמונים כי "פלסטין השיגה הישג היסטורי באו"ם, העולם איתנו". האלפים שהריעו לו נשאו דגלים וקראו: "בדם ואש נפדה את פלסטין"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בטקס קבלת הפנים ליו"ר הרשות הפלסטינית במתחם המוקטעה ברמאללה, עם שובו מניו יורק, פתח היום אבו מאזן (ראשון) את דבריו במילים "כן, יש לנו כעת מדינה", לקול תשואות ההמון. "פלסטין השיגה הישג היסטורי באו"ם", הצהיר אבו מאזן. "29 בנובמבר 2012 הוא יום שבו קיבלנו תמיכה גדולה בדרך שלנו. אתם ואתן, בני ובנות העם הפלסטיני, יצרתם ויצרתן את ההישג הזה ואת הניצחון הזה. העולם אמר את דברו בקול רם - כן למדינת פלסטין, כן לחירות של פלסטין".

את פניו של אבו מאזן קיבלו אלפי פלסטינים שצעקו: "ברוח, בדם, נפדה אותך פלסטין". זאת, לאחר שהעצרת הכללית של האו"ם שדרגה את מעמד הרשות למעמד של מדינה משקיפה. האלפים נשאו את דגלי פלסטין ואת תמונותיו של אבו מאזן וקראו קריאות תמיכה ביו"ר הרשות. בטרם הגעתו לרמאללה ביקר אבו מאזן בירדן, שם נפגש עם המלך עבדאללה.

"ניסו להניא אותנו מהבקשה באו"ם - ועמדנו בלחצים"

"יותר מ-75 אחוז ממדינות העולם עמדו לצד פלסטין", הוסיף אבו מאזן. "המסר היה ברור: איננו לבד. העולם איתנו. ההיסטוריה איתנו. העתיד הוא שלנו ואללה איתנו. הופעלו עלינו לחצים כבדים מאד. אמרו לנו 'אל תלכו, אל תלכו'. אמרו לנו לדחות את הפנייה שלנו. אבל עמדנו אל מול כל הלחצים האלה". אבו מאזן לא שכח להודות לבני עמו. "כשירדתם לרחובות הערים, הכפרים ומחנות הפליטים בגדה ובעזה ובחו"ל כדי להביע את עמדתכם בקול אחד - המסר הגיע", אמר. "העולם אמר 'כן'".

אבו מאזן הזכיר בנאומו את ראש הרשות לשעבר, יאסר ערפאת, ואמר: "אנו הולכים בדרכך. אבו עמאר, אנו בדרך להקמת מדינה פלסטינית. אנו מגיעים אל היום שעליו חלמת ולמענו מתת כשהיד". עוד אמר אבו מאזן כי ירושלים היא "בירתה הנצחית של פלסטין", ושיבח את "השהידים, בני המהפכה, שאילולא דמם הטהור ומאבקם הנחוש, אי אפשר היה להמשיך בדרך".

"ההכרה בפלסטין כמדינה תשנה דברים רבים ותיצור מציאות חדשה", אמר יו"ר הרשות. "עלינו להבין שהניצחון שלכם העמיק את הבידוד של ישראל בעולם". אבו מאזן הוסיף כי בפני העם הפלסטיני עוד אתגרים רבים. "עם שעושה ניצחון כזה יוכל להביא גם להסרת הכיבוש. עלינו בראש ובראשונה להשיג פיוס לאומי. אני קורא לאחינו בכל הפלגים, ללא יוצא דופן, ואומר להם שבימים הקרובים ננקוט בצעדים למען פיוס". בתגובה לדבריו אלה צעקו ההמונים: "העם רוצה להפסיק את הפילוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully