וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באו"ם: לא מוכן להסכם ביניים שיהפוך קבוע

יו"ר הרשות הפלסטינית הדגיש כי הפלסטינים מגיעים עם "ראש פתוח" למגעים עם ישראל אך הבהיר כי יחתור להסכם קבע - בשונה מהסכמי אוסלו. "לא מתחילים את המגעים מנקודת האפס"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הדגיש הערב (חמישי) בנאום שנשא בעצרת הכללית של האו"ם, כי מטרת הרשות היא הקמת מדינה פלסטינית ריבונית ו"ברת-קיימא" בגבולות 67', וכי אין בכוונת הרשות להגיע להסכם ביניים שיהפוך לקבוע - אלא לחתור כבר מתחילת המגעים להסכם קבע, "שיאפשר לנו להכריז על סוף הסכסוך", עם ישראל.

עוד ציין אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית בראשותו תנהג ב"ראש פתוח" בכל הנוגע למשא ומתן עם ישראל, שלדבריו החל ברצון טוב של שני הצדדים. אבו מאזן הודה לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ולשר החוץ ג'ון קרי על מאמציהם לחידוש המגעים בין ישראל והרשות וציין כי הצד שלו במשא ומתן יפעל לשיפור האווירה במגעים, ויספק ערבויות להצלחתו.

אבו מאזן חזר והדגיש כי גם המגעים הללו, שנפתחו לפני כחודשיים, אינם מתחילים מ"נקודת אפס" או מ"וואקום", ברומזו על הסכמות שהושגו בין ישראל והרשות בעבר. הוא דיבר על הייאוש בחברה הפלסטינית מתהליך אוסלו שלא הגיע לידי מימוש, העלה על נס את טקס החתימה, לפני 20 שנים במדשאות הבית הלבן בהשתתפות קודמו - יאסר ערפאת, ראש המשמלה במנוח יצחק רבין והנשיא האמריקני לשעבר ביל קלינטון.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. AP
"כיבוש יכול לספק שקט זמני בלבד". אבו מאזן/AP

"חידוש השיחות הן חדשות טובות, אבל זה לא הקרקע שתתן לקהילה הבילנאומית תחושה מוגזמת של שלווה. המשא ומתן עם ישראל צריך להיות תחת פיקוח של הקהילה הבינלאומית, זאת כדי להביא להצלחת המאמצים".

אז פנה יו"ר הרשות לקהילה הבינלאומית בבקשה שתמנע "פעולה על הקרקע שתערער את המשא ומתן: המשך הבנייה בהתנחלויות בשטחי פלסטין ובעיקר בירושלים". הוא שיבח את החרם של האיחוד האירופי על מוצרים המיוצרים בהתנחלויות שכן לדבריו, ישנה הסכמה בינלאומית רחבה שההתנחלויות אינן לגיטימיות".

אבו מאזן שלח מסר סמוי לציבור הישראלי שנהנה בשנים האחרונות משקט יחסי וביטחון ואמר: "היסטוריה היא המורה הטובה ביותר שמלמדת אותנו שמלחמה, כיבוש והתנחלות יכולות להעניק שקט זמני, אך לא שקט מוחלט, הן לא מספקות לגיטימיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
המסמכים בידו, אבו מאזן באו"ם ב-2011/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר אתמול (רביעי) כי ישראל והפלסטינים הסכימו להעלות הילוך בשיחות השלום ולהגביר את מעורבותה של ארצות הברית במשא ומתן. "הסכמנו כעת, בשבוע האחרון כשנועדתי הן עם הנשיא אבו מאזן והן עם ראש הממשלה נתניהו, הסכמנו כעת להגביר את השיחות הללו", אמר קרי במטה האו"ם בניו יורק. "והסכמנו שעל ההשתתפות האמריקנית להתגבר במידה מסוימת על מנת לנסות לאפשר זאת".

שלשום נפגש הנשיא האמריקני, ברק אובמה, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בשולי כינוס העצרת הכללית של האו"ם, והביע שביעות רצון מכך שזה הסכים לפתוח במגעים. "איש מאתנו אינו שוגה באשליה כי הדבר יהיה קל. ואולם אני סבור כי הסיבה לכך שנתניהו ואבו מאזן הסכימו לקחת על עצמם את הסיכונים הללו נובעת מכך שהם הבינו שזו הדרך הטובה ביותר, הדרך היחידה", אמר אובמה.

אבו מאזן אמר בתום הפגישה: "אין לנו אשליה כי השלום יהיה קל". הוא עוד ציין כי הנציגים המשתתפים בשיחות יידרשו להתגבר על "כמה קשיים", אולם הפלסטינים מחויבים לתהליך. "נפעיל כל מאמץ אפשרי כדי להבטיח שהן (השיחות) יצליחו וכדי לנצל את ההזדמנות ההיסטורית. אנחנו מבינים שיהיו קשיים, אולם נעשה את כל שנוכל כדי להתגבר עליהם", אמר אבו מאזן. הוא עוד הוסיף כי השלום אינו חשוב רק לפלסטינים אלא גם לכל האזור ולעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully