וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: התרסקות המטוס הרוסי שנגמרה ב-50 הרוגים

18.11.2013 / 19:22

לאחר תאונה נוספת, התושבים זועמים: "כולם יודעים מה מצב התעופה ברוסיה". פי 3 תאונות אוויריות מהממוצע העולמי - אך ברשויות "לא מודאגים" לקראת אולימפיאדת החורף בפברואר

אתר LifeNews, עריכה: גדי וינסטוק

50 בני אדם נהרגו אמש בהתרסקות מטוס בואינג 737 של חברת "טטרסטן" בדרכו ממוסקבה - כך אישרו היום (שני) גורמים רשמיים במדינה. כעת החוקרים בעיר קאזאן, ממזרח לבירת רוסיה, בוחנים את הריסות המטוס בחיפוש אחר רמזים לסיבת התאונה. תושבי העיר שהגיעו היום להניח זרים לזכרם של ההרוגים בהתרסקות הביעו את כעסם כלפי הדיווחים הרבים על תאונות טיסה במדינה. "כולם כבר יודעים מה מצב התעופה במדינה. לכן זה לא מפתיע, אבל חבל מאוד שאנשים נהרגו", אמר תושב מקומי. גורמים רשמיים טענו כי לא דווח על תקלות טכניות במטוס, אשר נמצא בשימוש כבר 23 שנים, טרם הטיסה, ועבודות תחזוקה בוצעו עליו בין הטיסות.

"המטוס פשוט נפל", אמר שר התחבורה מקסים סוקולוב במסיבת עיתונאים. הוא הדגיש כי תיעוד הווידאו של התאונה לא באיכות טובה, ויש להמתין לנתוני הקופסה השחורה על מנת להבין מה קרה. "הגרסאות העיקריות שנבדקות הן טעות אנוש של הטייס ובעיות טכניות, כולל כשל בציוד", אמר חוקר בכיר.

החוקר הוסיף כי האש כובתה כמה שעות לאחר ההתרסקות, אך ייקח כמה שבועות לזהות את גופות ההרוגים בין ההריסות, אשר התפזרו על פני שטח נרחב בשדה התעופה. שר הבריאות המחוזי הסביר כי המטוס איבד גובה במהירות, ומיכל הדלק שלו התפוצץ ברגע הפגיעה בקרקע. הוא ציין כי רק שתי גופות נמצאו עד כה. בין ההרוגים נמצא, ככל הנראה, ראש המחוז של סוכנות הביון הרוסית FSB.

התרסקות מטוס של חברת טטרסטאן בנמל התעופה של קאזאן. רוסיה, 17 בנובמבר 2013. רויטרס
לא דווח על תקלות טכניות במטוס. ההריסות לאחר התאונה/רויטרס

מאיגוד התחבורה האווירית הבינלאומי נמסר כי שיעור התאונות האוויריות ברוסיה ובמדינות הסובייטיות גבוה פי שלושה מהממוצע העולמי. אולם, גורמים בממשלה הצהירו כי הם אינם מודאגים לגבי עניינים של בטיחות אווירית לקראת אולימפיאדת החורף שתיפתח בעיר הדרומית סוצ'י בחודש פברואר הקרוב.

לקריאה נוספת
רוסיה: עשרות הרוגים בהתרסקות מטוס בואינג בקאזאן
תיעוד: 2 מטוסים מתנגשים באוויר, הנוסעים מזנקים
מטוס התרסק ונשרף - בשדה התעופה לא שמו לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully