וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: עשרות הרוגים בהתרסקות מטוס בואינג בקאזאן

כ-50 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס בואינג 737 בנמל התעופה של העיר קאזאן. לפי דיווחים ראשוניים, שריפה התלקחה באחד ממכלי הדלק בזמן הנחיתה, וגרמה לפיצוץ במטוס

עשרות בני אדם נהרגו אחר הצהריים (ראשון) ברוסיה בהתרסקות של מטוס בואינג. במטוס היו 44 נוסעים ושישה אנשי צוות. לפי מרבית הדיווחים, בהתרסקות נהרג כל מי שהיה במטוס, אך מספר דיווחים טוענים כי כמה מאנשים הצוות ניצלו. המטוס הופעל בשירות חברת התעופה המקומית "טטרסטאן", בטיסה U363.

המטוס הגיע לקאזאן בשעה 15:25 (שעון מקומי). דוברת המשרד למצבי חירום, אירנה רוסיוס, אמרה כי המטוס, מדגם בואינג 737-500, היה בטיסה ממוסקבה לעבר העיר קאזאן, בירת רפובליקת טטרסטן, והתרסק בנחיתה. עדי ראייה סיפרו כי הטייסים הקיפו את נמל התעופה אחרי שנכשלו בניסיון הנחיתה הראשון, וכי המטוס איבד גובה במהירות.

התרסקות מטוס של חברת טטרסטאן בנמל התעופה של קאזאן. רוסיה, 17 בנובמבר 2013. רויטרס
זירת ההתרסקות/רויטרס

סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה כי המטוס "התפוצץ" על המסלול, שעה שהטייסים ניסו לנחות בפעם השנייה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הפיצוץ נגרם בשל ניצוץ באחד ממכלי הדלק של המטוס.

באפריל 2013 נהרגו 31 בני אדם בהתרסקות מטוס רוסי, זמן קצר אחרי ההמראה מסיביר. בספטמבר 2011, התרסק מטוס נוסעים מדגם יאק-42, ועליו רוב נבחרת ההוקי של המדינה. 44 בני אדם נהרגו.

אזור התאונה

ה-737 נחשב למטוס הנוסעים הפופולרי ביותר בכל הזמנים. המטוס, המוגדר צר-גוף ומיועד לטווח קצר-בינוני, יוצר לראשונה ב-1967. מאז, יוצרו ממנו כמעט 7,500 יחידות והוא מופעל בשירות מאות חברות, גם בישראל. בחודש אפריל 2012 נהרגו 127 נוסעים בהתרסקות מטוס מדגם זה בפקיסטן.

בכירי חברת בואינג, שנכחו ביריד האווירי בדובאי, סירבו להגיב להתרסקות ברוסיה.

התרסקות מטוס של חברת טטרסטאן בנמל התעופה של קאזאן. רוסיה, 17 בנובמבר 2013. רויטרס
כבאים באזור ההתרסקות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully