וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: לידות הפגים בעלייה, התמותה – פי 2 מבמערב

לי בן שי

19.11.2013 / 0:01

לקראת יום הפג הבינלאומי מתפרסם דוח עגום על מצב הפגיות בארץ: קיים מחסור במיטות טיפול, רופאים ואחיות במחלקות בבתי החולים, כשלים בתקנות הטיפול בפגים ותמותה גבוהה

מספר לידות הפגים בישראל נמצא בעלייה מתמדת, כך עולה מדוח מצב הפגים שסוקר את 2012. בהשוואה ל-2011, נולדו 373 יותר תינוקות פגים מאשר בשנה שעברה (15,385 לעומת 15,012 בשנת 2011). בנוסף, עולה כי שיעור תמותת הפגים גבוה פי שתיים מהשיעור המקביל במדינות המערב. עם זאת, העלייה בתמותת פגים נעצרה והיא עומדת על 269 תינוקות בממוצע בשנה.

הדוח, המתפרסם על ידי "הפורום למען הפגים בישראל" לקראת יום הפג הבינלאומי החמישי בארץ, מגלה עוד כי כ-80% מהפגים אינם זכאים על פי התקנות הקיימות לטיפול ראשוני מיטבי, הכולל תזונה שמותאמת לצורכיהם וליווי והדרכה מקצועית להורים במהלך אשפוזם. בשל העומס בפגיות, פגים שנולדו לאחר השבוע ה-34 להריון מטופלים במחלקת היילודים הבשלים ומשוחררים לרוב לאחר יומיים או שלושה. אחד הגורמים לעומס הוא המחסור החמור ברופאים, אחיות ומיטות טיפול נמרץ לפגים. 151 רופאים ו-670 אחיות חסרים באופן מיידי במחלקות השונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחלקות עמוסות. הפגייה בבית החולים רמב"ם בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום תציין הכנסת את יום הפג הבינלאומי וישיבה בנושא יתקיימו בוועדה לביקורת המדינה, בוועדה לזכויות הילד ובועדת העבודה, הרווחה והבריאות. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), יו"ר הועדה לזכויות הילד בכנסת ישראל, מסרה: "בישראל מתים בכל שנה מעל ל-200 תינוקות. זהו מספר חסר תקדים. בציון יום הפג הבינלאומי בכנסת אנו חייבים לגייס כוחות משותפים, מה שיביא להורדה של שיעורי התחלואה והתמותה של הפגים. לא נאפשר מצב בו משאבים לא מגיעים ליעדם על חשבון תינוקות בני יומם".

ד"ר שמואל צנגן, יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה וחבר בהנהלת הפורום למען הפגים: "המצב רחוק מלהיות אופטימלי. מספר לידות הפגים בישראל נמצא בעלייה מתמדת ושיעורי התחלואה והתמותה של הפגים במשקלי לידה נמוכים מאד, עדיין גבוהים מאד בהשוואה למדינות המערב, כדוגמת ארה"ב, יפן או קנדה. לצד זה, מצוקת הפגיות נמשכת וקיים מחסור קריטי ברופאי יילודים, אחיות, מיטות אשפוז וטורי תורנויות וכוננויות. אם לא נפעל לשיפור המצב, לא נוכל להעניק לפגים את הטיפול המיטבי המותאם לצורכיהם המיוחדים".

לקריאה נוספת:
שפעת החזירים בפגייה: שלושה פגים נדבקו ברמב"ם
מת פג שנדבק בחיידק מסוכן, אחרים הועברו לבידוד
נותרו לבד: אם לצמד פגים מתה 3 ימים אחרי לידתם

לפניות לכתבת: leebenshay@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully