וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת פג שנדבק בחיידק מסוכן, אחרים הועברו לבידוד

רמי שני

21.1.2013 / 14:06

בשבוע שעבר נקבע מותו של התינוק בבית החולים ברזילי. בבדיקה נמצא כי הגורם למוות הנדיר הוא חיידק הקלבסיאלה. תשעה פגים, שנחשד כי נדבקו אף הם, הועברו למחלקה אחרת

תינוק בן יומו מת בשבוע האחרון בבית החולים ברזילי באשקלון. מבירור המקרה התברר כי התינוק, שהיה מאושפז בפגייה של בית החולים, נדבק בחיידק מסוג קלבסיאלה – העמיד בפני אנטיביוטיקה, מה שהוביל למותו. בעקבות גילוי החיידק בוצעה שורה של פעולות בבית החולים, כדי למנוע התפשטות והידבקות של תינוקות ומאושפזים נוספים.

עם זאת, בבדיקות שנערכו בקרב שאר הפגים במחלקה התגלו סימני קלבסיאלה בתשעה תינוקות נוספים, אף שלא נמצאו אצלם עדויות למחלה פעילה. פגים אלו הופרדו משאר התינוקות, ובבית החולים ציינו כי העובדים בסביבתם הונחו לנקוט צעדים מחמירים לשמירת נהלי היגיינה. הוריהם של אותם פגים שהושמו בבידוד קיבלו הסברים על התופעה על ידי מנהל הפגייה, ד"ר שמואל צנגן, והם תודרכו על הפעולות למניעת התפשטות המחלה.

הקלבסיאלה הוא חיידק שנמצא דרך קבע במעי הגס. עם זאת, הוא עלול לגרום לזיהומים במערכות העיכול והפליטה, ובמקרים מסוימים גם לדלקת ריאות – כאשר הוא חודר לדרכי השתן, הנשימה ולכלי הדם. הזיהום עלול לגרום להרס של רקמות ולכיסי מוגלה. עם זאת, המצויים בקבוצת הסיכון ללקות באותם זיהומים הם בעיקר אוכלוסיות חלשות, כמו חולים המאושפזים תקופה ארוכה, חולי סרטן העוברים טיפולים כימותרפיים ומבוגרים לאחר ניתוחים או השתלת איברים. יצוין כי נדיר שהחיידק פוגע בתינוקות או בילדים – אך כמו במבוגרים, פגים המאושפזים זמן רב חשופים יותר לפגיעת הקלבסיאלה, ובבית החולים ברזילי מעריכים כי זה מה שאירע במקרה המדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully