וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותרו לבד: אם לצמד פגים מתה 3 ימים אחרי לידתם

קובי מנדל

17.7.2012 / 14:28

האם ניסתה להיכנס להיריון במשך עשור - וכשלבסוף הצליחה, אובחנו אצלה גידולים בריאות. התינוקות נולדו בניתוח קיסרי חודש וחצי מוקדם מהצפוי, ולא יזכו להכיר את אימם

זוג פגים תאומים, בן ובן, שוחררו היום (שלישי) מבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שהיו מאושפזים בו במשך כחודש וחצי. אמם של זוג התאומים ילדה אותם בניתוח קיסרי, ושלושה ימים לאחר מכן, היא מתה. הניתוח הקיסרי נערך משום שהייתה צריכה לעבור טיפולי כימותרפיה, לאור מחלה שהתגלתה אצלה במהלך הריונה.

התאומים שיולדו בניתוח קיסרי חודש וחצי מוקדם מהצפוי הועברו לפגיה, והאישה המורדמת חסרת ההכרה החלה לקבל טיפול כימותרפי. כשהתעוררה מהרדמת הניתוח בישרו לה על הולדת שני הפגים הבריאים - היא החלה לבכות, והורדמה שוב. האב הטרי נאלץ להתרוצץ בין המחלקות - בין שהייה לצד ילדיו הבכורים ובין מיטת רעייתו. שלושה ימים אחרי הניתוח הקיסרי האם הצעירה נפטרה. משפחת האב ומשפחת רעייתו המנוחה התגייסה לסייע.

האם ניסתה להיכנס להריון במשך קרוב לעשר שנים. האישה, שהתחתנה בגיל צעיר והתגוררה באזור העמקים, החלה לעבור טיפולי פוריות ואז לשמחתה ולשמחת בעלה היא הרתה. אלא שבתחילת החודש השביעי להריון, האם החלה לסבול מקשיי נשימה לא מוסברים והגיעה למיון בבית החולים עם חשש למחלה בריאותיה. צילום רנטגן גילה אצלה גוש בריאות. האישה הצעירה, בשיא הריונה, נשלחה לבדיקת הדמיה מתוחכמת שגילתה שמדובר בגידולים מפושטים בריאות, וגרורות בכבד.

משלב זה הדברים החלו להתדרדר במהירות - בשבוע ה-31 להריונה, הוכנסה לניתוח קיסרי דחוף כדי שאפשר יהיה להתחיל בטיפול כימותרפי, בניסיון נואש לבלום את המחלה. אלא שהאישה הצעירה לא החזיקה מעמד ומרגע שהורדמה לטובת הניתוח הקיסרי - הכרתה מעולם לא שבה אליה.

פרופסור שרגא בלזר, מנהל הפגיה ברמב"ם, החליט להתיר באופן מיוחד גם לסבים ולסבתות להיכנס לפגיה לסייע בטיפול בפגים: "משיחות עם האב הבנתי שהם יצטרכו ללמוד מחדש לטפל בתינוקות קטנים, כי האבא ישוב לעבודה והסבא והסבתות משני הצדדים יצטרכו להיות שם כדי לסייע". הפגייה ברמב"ם עמוסה מאוד בימים אלה, עם עלייה של למעלה מ-20% במספר הפגים המטופלים. למרות זאת, אומרות האחיות הוותיקות של הפגייה - את הסיפור של שני הפגים היתומים מאמם הם יזכרו עוד שנים רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully