וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן לועגת להולנד: "עבד הציונים בא לקבל שכר"

משה-חי הגיגת

18.11.2013 / 15:00

הסמיכות שבין תקיעת המקל הצרפתית בגלגלי הסכם הגרעין המתגבש, ובין החיבוק החם שקיבל הנשיא הולנד בישראל, לא חמקה מעיני העיתונאים באיראן: "הפגם מז'נבה התקבל בתל אביב"

לאחר שצרפת סיכלה את החתימה על ההסכם בין איראן למעצמות המערב בסבב השיחות הקודם בז'נבה, מסתמן כי טהראן מצאה לה אויב חדש, בדמות מדינת הטריקולור. אם לשפוט לפי התקשורת האיראנית, ביקורו של הנשיא פרנסואה הולנד בישראל רק מוסיף שמן למדורת הזעם הזו. הסמיכות שבין תקיעת המקל הצרפתית בגלגלי ההסכם המתגבש בז'נבה, ובין החיבוק החם של הולנד ונתניהו, לא נעלמה מעיניהם של עורכי העיתונים ואתרי האינטרנט באיראן, שמאז נחיתתו של הנשיא הצרפתי בישראל שמים דגש על ההתקרבות בין פריז ו"המשטר הציוני".

קבלת הפנים החמה של נתניהו לנשיא הולנד על כבש המטוס אמש בנתב"ג, כיכבה היום בשעריהם של כמה מהעיתונים המובילים באיראן. בעיתון "ג'וואן", בין היתר, ניתנה לתמונה כותרת המשנה: "הפגם מז'נבה התקבל בתל-אביב. העבד של הציונים הלך לקבל את שכרו בחיקו של נתניהו". אותה תמונה, שהופיעה גם בשער העיתון "ג'ומהורי איסלאמי", הובאה לצד ציטוט מדבריו של הנשיא פרס בקבלת הפנים להולנד: "ישראל אסירת תודה לצרפת", שהוכתרו כ"שבחים חסרי תקדים של ראשי המשטר הציוני לנשיא צרפת הולנד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו והולנד חבוקים על שער ה"ג'ומהורי איסלאמי", הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות אירנ"א הקדישה אף היא את אחת מכותרותיה הראשיות לנשיא צרפת, שאמנם התקבל בשמחה בישראל, אך הותיר בבית בעיות פנימיות רבות, בהן צניחה דרמטית בסקרי דעת הקהל. עוד דיווחה אירנ"א בהתלהבות כי מפלגת "החזית הלאומית" של הימין הקיצוני הכריזה על ממשלתו של הנשיא "בלתי-חוקית".

אמנם, מרבית הכותרות באיראן עסקו הבוקר בהשלמת מינוי הממשלה של הנשיא חסן רוחאני (עם אישור מינויים הסופי של שרי הספורט והנוער, לאחר שלושה מועמדים קודמים נדחו על ידי המג'לס), ועל שיתוף הפעולה שאמור להתחיל בימים הקרובים בין המג'לס לממשלה לטובת העברת תוכניות הממשלה בעניינים חברתיים-כלכליים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה פופולרית בקרב העורכים באיראן. העיתון "ג'ואן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, העיתון "כיהאן", שופרם של השמרנים במדינה, עסק במאמר המערכת שלו בסבב הבא של השיחות בין איראן לקבוצת 5+1 (החברות הקבועות במועצת הביטחון + גרמניה), שייערך בז'נבה ביום רביעי. תחת הכותרת "המשחק המגוחך של המערב והציונים (בניסיון) לקחת תשלום מאירן", המאמר מפרט כי איראן צמצמה בתקופה האחרונה את פעילותה הגרעינית עד לאפס, וכי "המשטר הציוני החל לפעול שוב באופן מחודש כנגד איראן כדי להשפיע על שיחות הגרעין".

כותרתו הראשית של העיתון "ג'ואן", מעל אותה תמונה של חיבוק נתניהו-הולנד, מכריזה כי "איראן וה-5+1 התקרבו להסכם ביניים", יחד עם ציטוט מדבריו של שר החוץ האיראני ג'וואד זריף: "צעדינו ניתנים לנסיגה, שכן איננו סומכים על ארה"ב". דבריו של זריף, יחד עם שאר כותרות היום, בעיקר מביקורו של הולנד בישראל, מצביעים על כך שצחצוח החרבות האיראני לקראת מה שמכונה במדינה "ז'נבה 3" החל, בעיקר כדי למקם את טהראן בעמדה טובה יותר אם וכאשר יושג הסכם בינה לבין שש המעצמות.

לקריאה נוספת
היועץ לשעבר יעקב עמידרור: ”נתניהו מוכן לתקיפה באיראן”
איראן מתרככת: לא דורשים הכרה בזכות העשרת האורניום
הולנד בישראל: "נשק גרעיני בידי איראן - סכנה לעולם כולו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully