וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט במסדרונות הכנסת: הח"כים שרו בשפת הסימנים

לי בן שי

18.11.2013 / 21:00

לרגל יום ההזדהות עם ארגוני החירשים שכולל דיונים מיוחדים, הצטלמו חברי כנסת מכל גווני הקשת הפוליטית לקליפ מרגש. "שמים על סדר היום את הקשיים עמם מתמודדים החירשים"

יח"צ - חד פעמי

את הצעקות בכנסת החליפו לרגע קט תנועות שפתיים: במסגרת יום ההזדהות עם ארגוני החירשים בכנסת שיתקיים מחר (שלישי) השתתפו חברי כנסת מכל גווני הקשת הפוליטית בסרטון מיוחד. הח"כים והשרים, בהם השר משה יעלון, השרה ציפי לבני, השרה לימור לבנת, ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), ח"כ דב חנין (חד"ש), ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד) ורבים אחרים שרים בשפת הסימנים את מילות השיר "מקום בלב" של אהוד מנור, שהלחין ארקדי דוכין.

את יום ההזדהות יזמו ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) וסגן שר החינוך אבי וורצמן, ובמסגרתו ייערכו דיונים בוועדות ובמליאה ואירוע מיוחד באודיטוריום הכנסת לציון 20 שנה להקמת המכון לקידום החירש, ששיאו – הקרנת הקליפ.

"להעלות את המודעות"

"היום הזה הוא בעיקר יום להקשיב", אמרה ח"כ מועלם. "ביום החשוב הזה אנחנו שמים על סדר היום את הקשיים והבעיות עימם מתמודדת קהילת החירשים וכבדי השמיעה בישראל. כולי תקווה כי גם בסיום היום הזה נמשיך ונפעל לקידום חרשים וכבדי שמיעה מהגיל הרך בבתי הספר ובגנים ואף בהמשך במקומות התעסוקה ובכלל בהשתלבות בחברה הישראלית".

סגן שר החינוך הוסיף: "החשיבות הגדולה ביום כזה היא העלאת המודעות, בקרב ההורים, המורים וגורמי הרפואה. זיהוי מוקדם ועבודה נכונה עם הילד שאובחן יאפשרו לילד השתלבות קלה יותר בלימודים ובחברה ולמנוע חלק מהקשיים שכבדות השמיעה עלולה חלילה לגרום. כסגן שר החינוך אני מבטיח לפעול בכל דרך לסייע בהעלאת המודעות בקרב הגורמים המקצועיים וההורים, ולעזור במתן פתרונות בתחומים השונים המקשים על כבדי השמיעה בהשתלבות. אני שמח שיחד עם חברתי לסיעה שולי מועלם פעלנו להעלאת המודעות לנושא חשוב זה".

בישראל חיים מעל 160 אלף בני אדם הסובלים מלקויות שמיעה, כך עולה מנתוני הלמ"ס לשנת 2012. מתוקף חוק החינוך המיוחד, מקבלת אוכלוסיית לקויי השמיעה מענה בין גילאי שלוש ל-21 ובבתי הספר קיימות מסגרות שמטרתן לשלב אותם בכיתות רגילות.

לקריאה נוספת:
תבע חירשים-אילמים על הוצאת לשון הרע - והפסיד
צפו: ילד חירש שומע לראשונה "אבא אוהב אותך"
דעה: מישהו שומע אותנו? כסף לנזקקים, לא לישיבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully