וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ילד חירש שומע לראשונה "אבא אוהב אותך"

גרייסון קלמפ נולד ללא עצב האחראי לעיבוד השמיעה וננטש על ידי הוריו הביולוגיים. בהליך רפואי חדשני הושתל לגזע המוח שלו עזר שמיעה כתחליף לעצב החסר. צפו ברגע המרגש

צילום: אוניברסיטת צפון קרוליינה, עריכה: גדי וינסטוק

לא בכל יום רואים מחזה כזה: ילד בן שלוש שנולד חירש החל לשמוע הודות להליך רפואי חדש, שבמסגרתו הושתל למוחו עזר שמיעה בגזע המוח. ההלם נראה היטב על פרצופו של גרייסון קלמפ לפני כשלושה שבועות, כששמע לראשונה את אביו אומר לו "אבא אוהב אותך".

תיעוד: הרגע בו פעוט בן 3 שומע בפעם הראשונה.
גרייסון שומע לראשונה

הוריו של גרייסון ניסו בשלוש השנים האחרונות, מאז אספו את בנם מבית יתומים לאחר שננטש על ידי הוריו, טיפולים שונים במטרה לנסות לגרום לו לשמוע. לאחר שמכשיר שמיעה רגיל לא עמד בציפיות, פנו הוריו, לן וניקול, להשתתף בניסוי חדשני בבית חולים בקרוליינה הצפונית שבארצות הברית, שם החליטו הרופאים לנסות ולהשתיל את עזר השמיעה לגזע המוח.

במסגרת ההליך, משתילים הרופאים שבב אלקטרוני, אשר נועד להחליף את העצב החסר, במוחו של המטופל. השבב מעבד את הקולות ומשדר אותם למוחו של המטופל באמצעות פעימות אלקטרוניות. עזרי שמיעה דומים מושתלים בדרך כלל רק בבני אדם בוגרים, והם בשימוש בארצות הברית מאז שנת 1979.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אבא אוהב אותך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקטע הווידאו שצילמו החוקרים, נראה גרייסון כשהוא שומע בפעם הראשונה. אביו אומר לו "אבא אוהב אותך", ומבקש ממנו להראות לו ציור של כלבלב במחברת שלו. הילד הנרגש ששומע לראשונה בחייו נראה בהלם נוכח החידוש. "אנחנו לא יודעים בדיוק מה הוא שומע", סיפרה אמו, ניקול, לערוץ טלוויזיה מקומי. "המוח שלו עדיין מארגן את עצמו להתרגל לשמוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד היום, כאלף בני אדם עברו את ההליך הרפואי עם הצלחה כזו או אחרת. מרבית המטופלים דיווחו כי הם מזהים קולות, אך אינם מצליחים לפענח אותם. הם מדווחים שהם מסוגלים "לשמוע את הקצב, אך לא את המנגינה". עבור גרייסון, נראה שהשתל פועל. "זה יוצא מן הכל עבורנו", סיכמו הוריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully