וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

של מי הראש הזה? פסלי פרעונים התגלו במצרים

צוות של ארכיאולוגים צרפתים ומצרים חשפו חמישה ראשים של פסלים מהתקופה הפרעונית, ככל הנראה בני 4,000 שנים. כעת ייבדק אם הם שייכים לפסלים שנמצאו ערופי ראש לא הרחק משם

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

למי שייכים הראשים הערופים? צוות של ארכיאולוגים צרפתים ומצרים חשפו חמישה ראשים של פסלים מהתקופה הפרעונית, שגילם מוערך בכ-4,000 שנים. משרד העתיקות בקהיר הודיע אתמול (שבת) כי הראשים, העשויים אבן סיד, התגלו מדרום לעיר לוקסור שעל גדת הנילוס.

פועל מנקה ראש של פסל פרעוני במחוז עין שאמס בקהיר, מרץ 2006. AP
ראש פרעוני שהתגלו באזור קהיר/AP

ראש המחלקה האחראית על פסלים פרעוניים במשרד העתיקות, מוחמד עבד אל-מקסוד, אמר כי היקף הראשים הוא כ-50 סנטימטרים. הוא ציין כי צוות של מומחים בתחום חוקרים כעת אם הראשים שייכים לפסלים ש"ראשם נערף" ואשר נמצאו לפני כמה שנים סמוך לאותה נקודה.

רק לפני כשלושה שבועות גילו ארכיאולוגים באבוסיר שמדרום-מערב לקהיר אתר עתיקות גדול, ככל הנראה אחוזת קבורה המתוארכת לאותה תקופה המיוחסת לראשי הפרעונים.

צוות של ארכיאולוגים צ'כים, הפועל במקום מאז שנות ה-70', הודיע כי לפי עדויות שונות, מדובר במקום קבורתו של הרופא שטיפל בכמה מהפרעונים. באותו מקום התגלו בעבר כמה קברים של מלכים מהשושלת החמישית, שמשלה במצרים החל מ-2,500 לפני הספירה. באזור צפויות להיערך חפירות נוספות במטרה לחשוף שם מומיות וממצאים אחרים.

לקריאה נוספת:
סודות המומיות - לא מה שחשבתם
תבליט אריה בן 700 שנים התגלה במבצר בצפון
בית חולים בן אלף שנים התגלה בעיר העתיקה בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully