וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים נחשף קברו של "נסיך הקסם", רופא הפרעונים

משלחת הפועלת ליד קהיר גילתה את אחוזת הקבר, שנחצבה לפני 4,000 שנה. שר העתיקות: "זה רופא שהיה לו קשר הדוק למלכים". האתר כולו ניזוק מביזה בהפגנות שהובילו להדחת מובארק

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארכיאולוגים הפועלים בפאתי קהיר גילו אתר עתיקות גדול, והם מעריכים שמדובר באחוזת קבורה שנבנתה לפני כ-4,000 שנה. צוות הארכיאולוגים הצ'כי, הפועל במקום מאז 1976, הודיע כי עדויות במקום מצביעות על כך שמדובר במקום מנוחתו האחרון של הרופא שטיפל בכמה מהפרעונים.

האתר הגדול התגלה באבוסיר, מדרום-מערב לבירה המצרית. במקום התגלו בעבר כמה קברים של מלכים מהשושלת החמישית, שמשלה במצרים החל מ-2,500 לפני הספירה.

האתר, שאורכו 21 מטרים ורוחבו 14 מטרים, שימש כנראה לקבורה משפחתית. הוא תחום בחומה בגובה ארבעה מטרים. חפירות נוספות ייערכו במקום כדי לבדוק אם יש בו עוד מומיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחוזת הקבר שהתגלתה באבוסיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על חלקו המזרחי של הקבר חקוקים בכתב חרטומים השמות "נסיך ח'נום" ו"נסיך הקסם". שתי הכתובות עשויות להצביע על מעמדו הגבוה של הרופא בחברה המצרית.

שר העתיקות בממשלת מצרים, איברהים עלי, אמר כי "מדובר בתגלית חשובה, משום שבמקום קבור אחד הרופאים המכובדים ביותר מהימים שבהם נבנו הפירמידות. זהו רופא שהיו לו קשרים הדוקים ביותר למלך".

כמו אתרי עתיקות אחרים במצרים, גם אבוסיר ניזוק מביזה במהלך ההפיכה העממית שהובילה להדחת הנשיא חוסני מובארק ב-2011. שודדים גנבו כדים, דלתות ואבנים יקרות מהאתרים המפורסמים, ומפגינים אחרים פרצו לקברים וזרעו בהם הרס.

לקריאה נוספת
שימור המומיות: כיצד סולקו המעיים ולאן נעלם המוח?
האם Google Earth סייעה לחשוף פירמידות אבודות?
המומייה המפורסמת ביותר בעולם זוכה סופסוף למנוחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully