וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנרצח הובא למנוחות: "לא ביקשת רשות לא לחזור"

שלומי גבאי

14.11.2013 / 0:01

מאות חברים, בני משפחה ואנשי צבא ליוו בדרכו האחרונה את עדן אטיאס, שנדקר למוות בידי צעיר פלסטיני באוטובוס בעפולה. אמו ספדה לו: "עדן, זה לא יכול להיות. בוא הביתה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

מאות חברים, בני משפחה, אנשי צבא ומכרים השתתפו אמש (רביעי) בהלווייתו של החייל עדן אטיאס בן ה-19, שנרצח הבוקר בפיגוע דקירה בתחנה המרכזית בעפולה. אטיאס, שהתגורר בנצרת עילית, הותיר אחריו הורים ושני אחים בני 24 ו-13. אבא של עדן, אסיר שב"ס, הגיע להלוויה כשהוא מלווה בסוהרים ולבוש במדי אסיר. זרי פרחים של צה"ל ושל עיריית נצרת עילית הונחו על הקבר.

הורי החייל עדן אטיאס שנדקר למוות באוטובוס בעפולה בהלווייתו, 13 בנובמבר 2013. שלומי גבאי
ההלוויה בנצרת עילית, אמש/שלומי גבאי

בפתח ההלווייה, שנערכה בבית העלמין בנצרת עילית, ספדה לעדן אמו. "עדן, זה לא יכול להיות. בוא הביתה. לא ביקשת ממני רשות לא לחזור". מפקדת בסיס הטירונים שבו שירת אטיאס, שהתגייס רק לפני שבועיים, אמרה בהלוויה: "משפחת אטיאס, היו גאים בילד שגידלתם וחינכתם".

שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית, אמר בהלוויה כי עדן נרצח בידי "מחבל רשע שלא ראוי להימנות עם בני האדם". לדבריו, עדן היה "אחד מבניה הטובים של העיר נצרת עילית". רב העיר, הרצל ישעיהו, קרא לממשלת ישראל "לשקול את המשך שחרור המחבלים" במסגרת תהליך השלום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הותיר אחריו הורים ושני אחים. עדן אטיאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר סיפרה דודתו של עדן, שרית לוי. "הוא היה ילד מדהים, מיוחד מאוד, עם הרבה מאוד שאיפות לעתיד, גם בצבא וגם באזרחות", תיארה. "הוא רצה לשרת במג"ב או במצ"ח, רצה לתרום. הוא תכנן גם את החיים שאחרי השחרור, רצה לטייל וללמוד. הוא סיים תיכון כמו שצריך, היו לו הרבה חברים. זו אבדה אמיתית למשפחה". דודתו התייחסה גם למרקם החיים המיוחד של נצרת עילית, שבה מתגוררים זה לצד זה ערבים ויהודים. "אנחנו חיים בעיר של דו-קיום, ועם כל הכאב, אין מה להכליל. לא מדובר באירוע כוללני, אלא באירוע מאוד מאוד נקודתי".

על פי החשד, עדן בן ה-19 נרדם בנסיעה בדרכו למחנה 80, ונדקר על ידי חוסיין ג'וואדרה, פלסטיני בן 16, באוטובוס בתחנה המרכזית. אטיאס נדקר מספר רב של פעמים, בין היתר בצווארו ובלבו - ומותו נקבע בחדר הניתוח בבית החולים העמק בעפולה, לשם הועבר אחרי הפיגוע. כשהיא מלווה בקרובים ובחברים, הגיעה אמו איליה, לבית החולים, ושם קיבלה את הבשורה המרה על כך שהמאמצים להציל את חיי בנה עלו בתוהו. היא סיפרה בעצב כי בנה התעקש לשרת ביחידה קרבית, אולם בגלל הקלות בתנאי השירות, הוא יצא הביתה מדי יום.

הלווייתו של החייל עדן אטיאס שנדקר למוות באוטובוס בעפולה, 13 בנובמבר 2013. שלומי גבאי
"הוא היה ילד מדהים, מיוחד מאוד, עם הרבה מאוד שאיפות לעתיד"/שלומי גבאי

הפלסטיני החשוד בדקירה נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בעפולה. בחקירתו סיפר ג'וואדרה, שוהה בלתי חוקי מג'נין, כי ביקש "לנקום" על כך שבני דודיו כלואים בישראל. אחד מקרובי המשפחה שפוט לשלושה מאסרי עולם בגין רצח שני ישראלים, בהם עמוס מנטין - טכנאי בזק שנורה למוות ב-2003. קרוב המשפחה השני כלוא ל-12 שנה בגין ניסיונות רצח. אחיו של ג'וואדרה היה עצור אף הוא על שהייה בלתי חוקית בישראל.

"הייתה לה תחושה שמשהו לא בסדר"

עדנה הרוש, שעובדת עם אמו של אטיאס בסניף הדואר בנצרת עילית, סיפרה על הרגע שבו שמעה האם על הפיגוע. "באותו הרגע היא אמרה 'הבן שלי עולה בשעה הזאת על האוטובוס'", שחזרה. "כולנו הרגענו אותה ואמרנו לה שזה לא יכול להיות. היא ניסתה להתקשר אליו ולא הצליחה לתפוס אותו". אחרי שניסו ליצור עבורה קשר עם קצין העיר, התחילו חבריה של אטיאס להבין שמשהו לא בסדר. "באיזשהו שלב אחד העובדים נכנס בדאגה לסניף וצעק: 'תורידו אותה לבית החולים'. שני עובדים הורידו אותה במונית. בדרך לבית החולים הייתה לה תחושה שמשהו לא בסדר".

עוד בנושא:
הלם בבית החייל שנרצח: "מרגישים בתוך חלום בלהות"
הפיגוע בעפולה: עדן התגייס לפני שבועיים ונרצח בשנתו
פיגוע בעפולה: חייל נדקר למוות בידי פלסטיני בן 16

(עדכון ראשון: 23:15)

הלווייתו של החייל עדן אטיאס שנדקר למוות באוטובוס בעפולה, 13 בנובמבר 2013. שלומי גבאי
הלווייתו של החייל עדן אטיאס שנדקר למוות באוטובוס בעפולה, 13 בנובמבר 2013/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully