וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בעפולה: עדן התגייס לפני שבועיים ונרצח בשנתו

13.11.2013 / 13:30

הותר לפרסום כי חייל צה"ל שנדקר למוות הוא טוראי עדן אטיאס, בן 19 מנצרת עילית. הוא הותיר הורים ואחים בני 24 ו-13. עוברי אורח ניסו לתקוף את הנער הפלסטיני החשוד ברצח

מערכת וואלה!

מאת: עדי חשמונאי

עדן אטיאס, חייל צה"ל בן 19, שנרצח הבוקר (רביעי) בפיגוע בעפולה התגייס לצה"ל רק לפני שבועיים. הוא נרדם בנסיעה בדרכו למחנה 80, ונדקר למוות על ידי חוסיין ג'וואדרה, פלסטיני בן 16 באוטובוס בתחנה המרכזית. אטיאס, תושב נצרת עילית, הותיר הורים ושני אחים בני 24 ו-13.

אטיאס נדקר מספר רב של פעמים, בין היתר בצווארו ובלבו - ומותו נקבע בחדר הניתוח בבית החולים העמק בעפולה, לשם הועבר אחרי הפיגוע בתחנה המרכזית. כשהיא מלווה בקרובים ובחברים, הגיעה אמו איליה, לבית החולים, שם קיבלה את הבשורה המרה על כך שהמאמצים להציל את חיי בנה עלו בתוהו. היא סיפרה בעצב כי בנה התעקש לשרת בקרבי, אולם בגלל הקלות בתנאי השירת, נתנו לו לצאת כל יום הביתה.

גורמי הרווחה בעיריית נצרת עילית, שעודכנו בפרטי האירוע, ממתינים להוראות מצה"ל באשר לסידורי ההלוויה, שתתקים הערב ב-23:00.

מקורות פלסטיניים דיווחו בצהריים כי חיילי צה"ל החלו במבצע מעצרים בכפר ביר באשה שבפאתי ג'נין, שם התגורר הדוקר.
לקריאה נוספת
עדת ראייה לפיגוע: "רצתי לאוטובוס וראיתי חייל על הרצפה"
פיגוע בעפולה: חייל נדקר למוות בידי פלסטיני בן 16
חייל נרצח הבוקר בעפולה, המחבל: נקמה על מאסר בני משפחתי

השומרים השתלטו על המחבל

"כאשר הגיע האוטובוס מנצרת עילית לפתע שמעתי צעקות", סיפרה לוואלה! חדשות שולמית טוויטו, עדת ראייה העובדת בחנות בתחנה. "רצתי לכיוון האוטובוס ואז חיילת שירדה בוכה סיפרה לי שיש חייל דקור", שיחזרה. "עליתי לאוטובוס, ואז הבחנתי בחייל שוכב שרוע על הרצפה כשיש לו חתך עמוק בצוואר מאחור ובאזור הלב. המחבל ברח לכיוון היציאה ואז השומרים השתלטו עליו וצוות מד"א הגיע לחייל".

הפלסטיני החשוד בדקירה נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בעפולה. בחקירתו אמר המחבל - חוסיין ג'וואדרה, שוהה בלתי חוקי מג'נין, כי ביקש "לנקום" על כך שבני דודיו כלואים בישראל. אחד מקרובי המשפחה שפוט לשלושה מאסרי עולם בגין רצח שני ישראלים, בהם עמוס מנטין - טכנאי בזק שנורה למוות ב-2003. הקרוב המשפחה השני כלוא ל-12 שנה בגין ניסיונות רצח. אחיו של ג'וואדרה היה עצור אף הוא על שהייה בלתי חוקית בישראל.

עם צאתו מהתחנה התקרבו לניידת שבה היה כמה אזרחים זועמים, ואלה צעקו לעברו: "רוצח שפל, הממשלה אשמה". שוטרים הרחיקו את האזרחים מהניידת. הוא נלקח לקבלת טיפול רפואי בבית החולים פוריה שליד טבריה בשל המכות שספג במהלך ההשתלטות עליו. בתום הטיפול הוחזר החשוד להמשך חקירה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"כולנו הרגענו את האמא"

נויה אליהו, נפגעת חרדה, סיפרה על הדקות הקשות הבוקר, כשנכנסה עם חברתה לתחנה המרכזית. "היינו בדרך לעבודה ופתאום ראינו שמישהו צועק 'למה לא מזעיקים אמבולנס? חייל מת'. קפאתי במקום, ופתאום אנחנו רואות שהשומרים ואזרחים שהיו שם מנסים להשתלט על המחבל. ראינו אותו בעיניים שלנו והיה מלחיץ", העידה והוסיפה כי המחבל לבש כאפייה שחורה ואף קילל את הנוכחים ואת אלו שעצרו אותו. "אנשים צעקו עליו בחזרה ואמרו: זה מחבל למה אתם לא יורים בו?".

עדנה הרוש, שעובדת עם אמו של אטיאס בסניף הדואר בנצרת עילית, סיפרה כי קיבלו את העדכון הראשוני על הדקירה. "באותו הרגע היא אמרה 'הבן שלי עולה בשעה הזאת על האוטובוס'. כולנו הרגענו אותה ואמרנו לה שזה לא יכול להיות. היא ניסתה להתקשר אליו ולא הצליחה לתפוס אותו", אמרה. אחרי שניסו ליצור עבורה קשר עם קצין העיר, התחילו חבריה של אטיאס להבין שמשהו לא בסדר. "באיזשהו שלב אחד העובדים נכנס בדאגה לסניף וצעק: 'תורידו אותה לבית החולים. שני עובדים הורידו אותה במונית. בדרך לבית החולים הייתה לה תחושה שמשהו לא בסדר".

מפקד המחוז הצפוני ניצב רוני עטיה, שהגיע לזירה, קיים בעקבות הפיגוע הערכת מצב עם בכירי פיקוד המחוז במטרה לבחון את דרכי הפעולה נוכח האירוע וכדי "להחזיר את תחושת הביטחון לתושבי עפולה". יצוין כי על חקירת הפיגוע מופקדים גם השב"כ וגם ימ"ר צפון.

עדכון ראשון: 12:30

עוד במהדורה:

פרסום ראשון: "חוק הלאום" בדרך למערכת החינוך? אחרי שהחוק נתקע בוועדת החקיקה בקיץ האחרון כעת מנסים להכניס אותו דרך הדלת האחורית, הישר למערכת החינוך. הצעה לתיקון חוק החינוך הממלכתי של חבר הכנסת שמעון אוחיון תידון ביום ראשון בוועדת שרים לחקיקה. מיכל רשף כתבת החינוך של וואלה! חדשות מסבירה את משמעות התיקון לחוק.

ליאו מסי על שולחן הניתוחים: כוכב ברצלונה נפצע בירכו השבוע והעולם החסיר פעימה, אך אין זו הפעם הראשונה שהוא נפגע במשחק ויעדר מהמגרשים. הילה קובו על כל הפציעות של אגדת הכדורגל.

הקריירה החדשה של בוב דילן. המוזיקאי חושף עיסוק חדש ומפתיע: עיצוב שערי ברזל. ואיזה סלבריטאים נוספים פצחו בקריירת עיצוב חלופית?

התחזית: היום ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר במישור החוף. מחר מעונן חלקית ללא שינוי בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully