וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמעתי צעקות, רצתי לאוטובוס וראיתי חייל על הרצפה"

שולמית טוויטו, עדת ראייה לפיגוע הקטלני בעפולה, תיארה את שראו עיניה בדקות הראשונות: "חיילת ירדה בוכה וסיפרה על חייל דקור. עליתי והבחנתי בו עם חתך בצוואר ובלב"

צילום: שלומי גבאי, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

זמן קצר לאחר הפיגוע הבוקר (רביעי) בעפולה, במהלכו נדקר למוות עדן אטיאס, חייל צה"ל בן 19 תושב נצרת עילית, בידי פלסטיני בן 16 באוטובוס בתחנה המרכזית בעיר - התקשתה שולמית טוויטו, בעלת חנות תבלינים במקום שהייתה עדת ראייה לאירוע, להרגיע את רוחה. "כאשר הגיע האוטובוס מנצרת עילית לפתע שמעתי צעקות, רצתי לכיוון האוטובוס ואז חיילת שירדה בוכה סיפרה לי שיש חייל דקור", שחזרה. "עליתי לאוטובוס", סיפרה, "ואז הבחנתי בחייל שוכב שרוע על הרצפה כשיש לו חתך עמוק בצוואר מאחור ובאזור הלב. המחבל ברח לכיוון היציאה ואז השומרים השתלטו עליו וצוות מד"א הגיע לחייל".

אירוע דקירה באוטובוס בתחנה מרכזית בעפולה, נובמבר 22013. ערן גילווארג
האוטובוס בו אירע הפיגוע, הבוקר/ערן גילווארג

עד ראייה נוסף לתקרית, עובד בחנות חיות סמוכה, תיאר גם הוא את רגעי הדרמה הראשונים: "זה קרה תוך שניות", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות. "כוחות הביטחון הגיעו וסגרו את כל התחנה. לאחר מכן עברו לסרוק את האוטובוס ואת יתר התחנה".

פרמדיקית מד"א הדר בכר, שהגיעה לזירה יחד עם חובש בכיר במד"א נתי ליאני, תיארה סיפרה: "הגענו למקום מהר מאוד, ואנשים הובילו אותנו לתוך אוטובוס בקו שעצר להעלות נוסעים באחד מהרציפים בתחנה המרכזית". לדבריה,
"בתוך האוטובוס, באחד המושבים סמוך לדלת האחורית ישב צעיר ישראלי בהכרה כשהוא דקור דקירות מרובות וחתכים בכל חלקי גופו. הוא נאנק מכאבים ומצבו היה קשה ביותר". היא הוסיפה כי "המצב הקשה חייב להעבירו במהירות לחדר הניתוח. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני במקום, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לחדר הטראומה בבית החולים העמק, משם הוא הועבר לחדר הניתוח".

ד"ר טוביה טיאוסנה, סגן מנהל העמק, סיפר על מאמצי ההצלה שנעשו לחייל עם הגיעו לבית החולים. "לקראת השעה 9:00 הגיע אלינו החייל במצב אנוש, דקור בחזה ובצוואר", אמר. "ביצענו בו את כל ניסיונות ההחייאה המתקדמים ביותר, כולל פתיחת בית החזה, אולם הפגיעה האנושה ביותר הייתה בלב וממנה הוא לא יכול היה להשתקם". "התחושה היא קשה מאוד", המשיך. "כל פיגוע וכל אובדן של חיי אדם הוא קשה ביותר עבורנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

המחבל ביקש לנקום

האירוע התרחש הבוקר סמוך לשעה 8:40. הנער הפלסטיני שהיה באוטובוס אגד קו 823 מנצרת עילית לתל אביב, התנפל על החייל ודקר אותו בהגיעם לתחנה המרכזית בעפולה. החייל ונוסעים נוספים הצליחו להשתלט על החשוד, הוציאו אותו מהאוטובוס והעבירו אותו לידי שוטרים - שלקחו אותו לתחנת המשטרה בעפולה. הסכין שבה השתמש הדוקר נלכדה. מהחקירה עלה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני, וכי הנער הפלסטיני, שוהה בלתי חוקי מג'נין, ביקש "לנקום" על כך שקרובי משפחתו כלואים בישראל.

הפלסטיני החשוד בדקירה יצא לפני זמן קצר מתחנת המשטרה ונלקח לקבלת טיפול רפואי בבית החולים העמק בעיר. עם צאתו מהתחנה, שם נחקר, התקרבו לניידת שבה היה כמה אזרחים זועמים, ואלה צעקו לעברו: "רוצח שפל, הממשלה אשמה". שוטרים הרחיקו את האזרחים מהניידת.

פיגוע בעפולה: חייל נדקר למוות בידי פלסטיני בן 16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully