וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בבית החייל שנרצח: "מרגישים בתוך חלום בלהות"

13.11.2013 / 17:03

בני משפחתו וחבריו של עדן אטיאס, שנדקר למוות הבוקר בידי נער פלסטיני בעפולה, התקשו לעכל את הבשורה המרה וסיפרו על נער עם שאיפות גדולות. "זו אבדה אמיתית למשפחה"

צלמים זמניים מורשים

(האזינו לדיווח הראשוני על הפיגוע שהתקבל במוקד מד"א)

עשרות חברים וקרובי משפחה התקבצו בשעות הצהריים (רביעי) בבית משפחת אטיאס בנצרת עילית, שבנם עדן נדקר למוות הבוקר בידי מחבל פלסטיני בעפולה. בני משפחתו של עדן, שרק לפני שבועיים התגייס לצה"ל ועדיין לא סיים את הטירונות במחנה 80, מתקשים לעכל את הבשורה המרה. "אמא שלו בוכה כל הזמן, היא בהלם, פשוט המומה", סיפרה דודתו של עדן, שרית לוי, בקול חנוק. "אנחנו עדיין לא מעכלים את זה. אנחנו מרגישים שאנחנו נמצאים בתוך חלום בלהות".

הלווייתו של אטיאס תיערך הערב, בשעה 23:00, בבית העלמין בנצרת עילית. "הוא היה ילד מדהים, מיוחד מאוד, עם הרבה מאוד שאיפות לעתיד, גם בצבא וגם באזרחות", הוסיפה דודתו. "הוא רצה לשרת במג"ב או במצ"ח, רצה לתרום. הוא תכנן גם את החיים שאחרי השחרור, רצה לטייל וללמוד. הוא סיים תיכון כמו שצריך, היו לו הרבה חברים. זו אבדה אמיתית למשפחה". היא התייחסה גם למרקם החיים המיוחד של נצרת עילית, בה מתגוררים זה לצד זה ערבים ויהודים. "אנחנו חיים בעיר של דו-קיום ועם כל הכאב, אין מה להכליל. לא מדובר באירוע כוללני, אלא באירוע מאוד מאוד נקודתי".

עדן אטיאס שנדקר למוות על ידי מחבל באוטובוס בעפולה. נובמבר 2013. שלומי גבאי, רפרודוקציה
התגייס רק לפני שבועיים. עדן בטירונות/רפרודוקציה, שלומי גבאי

גם שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית, ביקר בבית משפחת אטיאס ואמר כי האבדה לעיר היא גדולה מאוד. "הכאב הוא קשה ועמוק על ילד שרק התגייס לפני שבועיים ולא הספיק לממש את תוכניותיו", אמר. "עדן היה מטובי בנינו. ילד טוב, נעים הליכות, צנוע, שכולם אהבו. העירייה תתמוך במשפחה, תעמוד לצדה ותיתן כל סיוע שיידרש".

על פי החשד, עדן בן ה-19 נרדם בנסיעה בדרכו למחנה 80, ונדקר על ידי חוסיין ג'וואדרה, פלסטיני בן 16 באוטובוס בתחנה המרכזית. אטיאס נדקר מספר רב של פעמים, בין היתר בצווארו ובלבו - ומותו נקבע בחדר הניתוח בבית החולים העמק בעפולה, לשם הועבר אחרי הפיגוע. כשהיא מלווה בקרובים ובחברים, הגיעה אמו איליה, לבית החולים, שם קיבלה את הבשורה המרה על כך שהמאמצים להציל את חיי בנה עלו בתוהו. היא סיפרה בעצב כי בנה התעקש לשרת בקרבי, אולם בגלל הקלות בתנאי השירות, הוא יצא הביתה מדי יום.

פיגוע דקירה באוטובוס בתחנה המרכזית בעפולה, נובמבר 2013. ערן גילווארג
שוטרים בזירת הפיגוע, הבוקר/ערן גילווארג

הפלסטיני החשוד בדקירה נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בעפולה. בחקירתו סיפר ג'וואדרה, שוהה בלתי חוקי מג'נין, כי ביקש "לנקום" על כך שבני דודיו כלואים בישראל. אחד מקרובי המשפחה שפוט לשלושה מאסרי עולם בגין רצח שני ישראלים, בהם עמוס מנטין - טכנאי בזק שנורה למוות ב-2003. קרוב המשפחה השני כלוא ל-12 שנה בגין ניסיונות רצח. אחיו של ג'וואדרה היה עצור אף הוא על שהייה בלתי חוקית בישראל.

עדנה הרוש, שעובדת עם אמו של אטיאס בסניף הדואר בנצרת עילית, סיפרה על הרגע בו שמעה האם על הפיגוע. "באותו הרגע היא אמרה 'הבן שלי עולה בשעה הזאת על האוטובוס'", שחזרה. "כולנו הרגענו אותה ואמרנו לה שזה לא יכול להיות. היא ניסתה להתקשר אליו ולא הצליחה לתפוס אותו". אחרי שניסו ליצור עבורה קשר עם קצין העיר, התחילו חבריה של אטיאס להבין שמשהו לא בסדר. "באיזשהו שלב אחד העובדים נכנס בדאגה לסניף וצעק: 'תורידו אותה לבית החולים'. שני עובדים הורידו אותה במונית. בדרך לבית החולים הייתה לה תחושה שמשהו לא בסדר".

פיגוע בתחנה מרכזית בעפולה. שלומי גבאי
זירת הפיגוע/שלומי גבאי

שולמית טוויטו, העובדת בחנות בתחנה המרכזית, הייתה במקום בשעה שאירע הפיגוע."כאשר הגיע האוטובוס מנצרת עילית לפתע שמעתי צעקות", סיפרה לוואלה! חדשות. "רצתי לכיוון האוטובוס ואז חיילת שירדה בוכה סיפרה לי שיש חייל דקור. עליתי לאוטובוס, ואז הבחנתי בחייל שוכב שרוע על הרצפה כשיש לו חתך עמוק בצוואר מאחור ובאזור הלב. המחבל ברח לכיוון היציאה ואז השומרים השתלטו עליו וצוות מד"א הגיע לחייל".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

עוד על הפיגוע בעפולה:
פיגוע בעפולה: חייל נדקר למוות בידי פלסטיני בן 16
הפיגוע בעפולה: עדן התגייס לפני שבועיים ונרצח בשנתו
"שמעתי צעקות, רצתי לאוטובוס וראיתי חייל על הרצפה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully