וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיעוד נחשף: האם הנערות ירקו על האישה הערבייה?

13.11.2013 / 20:00

מצלמות בתחנת הרכבת הקלה בירושלים תיעדו את התקרית האלימה בה חשודות 3 נערות יהודיות שתקפו ערבייה על רקע גזעני. שני הצדדים טוענים שהסרטונים מוכיחים את צדקתם

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: יותם בן-דוד

בסוף חודש פברואר האחרון נעצרו שלוש נערות יהודיות בירושלים בחשד שתקפו על רקע לאומני תושבת העיר ממוצא ערבי בתחנת הרכבת הקלה במרכז הבירה. נגד שלוש הנערות הועלו טענות כי ירקו על האישה וגידפו אותה, דבר אשר הוביל לקטטה מתועדת בין הצדדים.

היום (רביעי) נחשפו סרטונים ממצלמות האבטחה של הרכבת הקלה הנמצאים בידי המשטרה והפרקליטות, בהם מתועד האירוע משתי זוויות שונות. לטענת באי כוחן של הנערות החשודות, בסרטונים לא נראית התגרות כלשהי מצדן וכי בניגוד לטענת המתלוננת לא נראתה יריקה. לטענת עורכי דינן, המצלמות מתעדות דין ודברים בין האישה הערבייה לנערות שבסיומם הנערות ממשיכות ללכת לדרכן והאישה הערבייה עוקבת אחריהן. לאחר כמה צעדים לפתע מתחיל עימות אלים שהסתיים רק לאחר שעוברים ושבים הפרידו בין הצדדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האירוע כפי שתועד על ידי עוברת אורח/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, מצפייה בסרטון המתעד את האירוע מזווית קרובה יותר, עולה האפשרות כי ברגע בו חולפות הנערות על פני האישה, אכן אחת הנערות יורקת בפניה, כאשר לאחר מכן האישה מנגבת את פניה, בטרם היא מתעמתת עם הנערות.

אחמד, בעלה של המתלוננת, אמר בראיון לוואלה! חדשות: "כל מה שקרה ידוע. אי אפשר לרמות ולשקר ולהגיד שיום זה לילה. אני יודע ואשתי יודעת מה קרה שם והם יכולים להפיץ שקרים מהיום עד מחר. כשהיא שמעה על הסרטונים והטענות המגוחכות של עורכי דינם, היא (אשתו - י.א) קפצה עד לשמיים. עד שהיא הצליחה לשכוח את זה, שוב פעם הכל חזר אליה. זה לא קל, להרגיע את המצב ואת התחושות ממה שהיא עברה שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הבנות שהיכו הפלסטינית בתחנת הרכבת בקרית משה ביציאה מבית משפט השלום ירושלים, מרץ 2013. טלי מאייר
שלוש הנערות החשודות/טלי מאייר

מצדו השני של המתרס, קורא עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את אחת החשודות, להעמיד לדין את המתלוננת ואת דורית יורדן-דותן, פעילת השמאל שתיעדה את האירוע. "אני חושב שהתמונות האלו מוכיחות שהפרקליטות ומשטרת ירושלים צריכות להגיש מחר בבוקר תביעה נגד המתלוננת על חלקה באירוע", אמר בן גביר, "מסתבר שמסרה עדות שקר במשטרה. היא אמרה שהבנות ירקו עליה, רואים בפירוש שהאירוע לא מתחיל ביריקה של הבנות. היא אמרה שהיא נעמדה בתחנת האוטובוס והן אלו שתקפו אותה ומסתבר שהיא זאת שהולכת אחריהן ופותחת באירוע. אנחנו לא טוענים שהבנות חטפו מכות ולא עשו כלום, הן הגנו על עצמן אבל הקלטת הזו מוכיחה יותר מכל שגם המשטרה וגם חלקים בתקשורת, הוטעו על ידי המתלוננת והשקרים שלה נחשפים".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

עוד בנושא:
החשודות בתקיפת הערביה הורחקו מירושלים ל-45 יום
נערה מהתנחלות נעצרה בחשד לתקיפת הערבייה בירושלים
פעילה שתיעדה תקיפת ערבייה: "ברור שהרקע לאומני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully