וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודות בתקיפת הערביה הורחקו מירושלים ל-45 יום

4.3.2013 / 13:12

בית משפט השלום בירושלים החליט לשחרר בתנאי הרחקה את הנערות, החשודות כי תקפו בשבוע שעבר תושבת העיר בתחנת הרכבת הקלה. המשטרה: "הן קראו לעברה 'ערביה כלבה'"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

התקיפה ברכבת הקלה בירושלים: בית משפט השלום בעיר החליט הבוקר (שני) לשחרר את שלוש הנערות החשודות בתקיפת ערבייה תושבת העיר בשבוע שעבר על רקע לאומני. הנערות שוחררו, בהסכמת הצדדים, בתנאי הרחקה מירושלים ל-45 יום ובערבות, אולם נקבע כי אחת מהן, תושבת העיר, תוכל לשהות בתחומיה בליווי בן משפחה בגיר.

הבנות שהיכו הפלסטינית בתחנת הרכבת בקרית משה ביציאה מבית משפט השלום ירושלים, מרץ 2013. טלי מאייר
שלוש הנערות החשודות/טלי מאייר

נציג המשטרה, רס"מ ג'קי בן יקר, אמר בדיון כי "המשיבות שאלו אותה (את המתלוננת - י.א) האם היא ערבייה, וכשהיא השיבה בחיוב החלו לתקוף אותה, לירוק עליה ולקרוא לעברה 'ערבייה כלבה'" לדבריו, הנערות "בעטו בה, הכו באגרופים ומשכו בכוח את הכיסוי שהיה על ראשה". עוד אמר בן יקר כי עוברי אורח במקום הפרידו בין המעורבים. כמו כן סיפר כי בחקירתן קשרו עצמן הנערות לאירוע, וכי לטענתן הן אלו שהותקפו. "מחומר החקירה המצולם עולים דברים אחרים. המשיבות נראות כאשר הן תוקפות את המתלוננת וזו מנסה להגן על עצמה", אמר.

סנגורן, עו"ד איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "מדובר בספין שלצערנו משטרת ירושלים נפלה אליו. ככל שמגיעים יותר עדי ראייה מסתבר שהייתה כאן מתלוננת לא כל כך תמימה, מתלוננת שלא בחלה במכות ואלימות. ככל שמגיעים יותר עדי ראייה מתבררת התמונה כשהצילומים היחידים נעשו על ידי פעילת שמאל קיצוני".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד התקיפה, בשבוע שעבר בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמה של אחת החשודות סיפרה לוואלה! חדשות על תחושותיה בעקבות האירוע. "היא אמרה לי שהיא מרגישה בסדר והיא עושה מה שהיא יכולה לעשות. בתי דיברה איתי על זה רק כשהיא נעצרה. קדם לזה טלפון מהמשטרה שנאמר שם שהיא דרושה לחקירה, אז הבנתי לאן דברים הולכים. התקשרתי אליה, וכנראה כך הם ידעו בדיוק איפה היא נמצאת".

לדבריה, "יכול להיות שהיה עימות מילולי של מישהי מהבנות, אך הערבייה הפכה את זה לעימות פיזי. מאוד מרגיז אותנו שהיא לא נעצרה בינתיים אך הבת שלי הגישה תלונה ואנו מקווים שהאמת תצא לאור. קרובת משפחה אמרה לי שמשום שהבנות היו לבושות בצורה מסוימת ולא עם מכנסיים וחולצה קצרה, הפכו את זה לתקיפה לאומנית. לי קשה לחשוב כך".

חזקי קורן, תושב בית שמש, שהיה עד ראייה למקרה הוסיף: "אני לא יודע איך זה התחיל ומי התחיל מה, אך ראיתי מה שקרה מולי, הייתי בצד השני של הכביש. היו שם מכות ומהומה. ישר רצתי כדי לנסות להפריד. האירוע נגמר די מהר ובלי נפגעים שיכולתי לזהות. כולם נתנו לכולם מכות. לא אירוע של מישהי אחת מותקפת בצורה חסרת אונים". לדבריו, "גם הבחורה הערבייה לא הייתה תמימה והחטיפה מכות רציניות".

בתוך כך התייחס היום ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) לתקיפתו של עובד מסעדה ערבי בצפון תל אביב בשבוע שעבר. לדבריו, "השתיקה של בנימין נתניהו כמוה כשותפות לדבר עבירה עם הפורעים. גל התקיפות של חוליגנים גזעניים שמתנפלים על אזרחים תמימים מתגבר. שתיקת ראש הממשלה מהדהדת בכל מדינת ישראל ונותנת רוח גבית למעשים המגונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully