וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר משהילד רוצה לינוק: קופונים תמורת הנקה

ממשלת בריטניה מתחילה בפיילוט לתכנית שנועדה להגדיל את שיעור ההנקה, בייחוד בקרב נשים עובדות וכאלה שמעדיפות תמיסות מוכנות. המיילדות מתלוננות: "לא קונים הנקה בכסף"

כמו בישראל, גם בבריטניה יש עיסוק ניכר בימים האחרונים בסוגיית ההנקה: הרשויות בשני מחוזות באנגליה הודיעו כי ישלמו לאימהות - אם יניקו. מדובר בפיילוט לתכנית ממשלתית, שנועדה להגדיל את שיעור הנשים המניקות, באזורים שבהם ההנקה אינה נהוגה.

האימהות במחוזות הסמוכים דרבישייר ודרום יורקשייר יקבלו קופונים בשווי 120 לירות סטרלינג (כ-675 שקלים), אם יניקו בששת השבועות הראשונים אחרי הלידה. אם ימשיכו להניק עד שלתינוק ימלאו חצי שנה, הן יקבלו עוד 80 ליס"ט. את התלושים יהיה ניתן לפדות בחנויות אופנה ובסופרמרקטים.

130 נשים נבחרו להשתתף בפיילוט, שנועד לבחון אם תמריץ כלכלי יוכל לגרום לאימהות להניק יתר. הנשים יידרשו לחתום על הצהרה לפיה המשיכו להניק, והן לא יהיו נתונות לפיקוח יומיומי.

תינוק בעגלה ביום ההנקה הבינלאומי. סלוניקי, יוון, נובמבר 2013. AP
פה גדול, אמא צריכה שמלה חדשה. יום ההנקה הבינלאומי, בשבוע שעבר/AP

קלייר רלטון מאוניברסיטת שפילד, המנהלת את התכנית יחד עם משרד הבריאות בלונדון, אמרה כי "בריטניה סובלת משיעור הנקה נמוך במיוחד, שהוא אחד הגרועים בעולם". לדבריה, בכמה אזורים בבריטניה יש תדמית שלילית להנקה, שבהם פרסומות לתמיסות מוכנות (פורמולות) מעודדות נשים להימנע מהנקה.

ג'נט פייל, יועצת בקולג' המלכותי למיילדות, הביעה ספקנות בקשר ליעילות התכנית, ואמרה כי ההתנגדות להנקה בקרב אימהות צעירות נובעת מפערים תרבותיים. לדבריה, יש נשים רבות שמעולם לא ראו אישה מניקה תינוק ואינן מצליחות לעשות זאת. אחרות מתקשות להניק בזמן שהן מתאמצות לשוב לעבודה, זמן קצר אחרי הלידה.

מנתוני משרד הבריאות בלונדון, רק 34% מהתינוקות יונקים חלב אם בגיל חצי שנה, ורק 1% ניזונים מחלב אם בלבד בגיל הזה.

לקריאה נוספת
אמא יקרה, הפטמה שלך מביכה אותי / דעה
משרד הבריאות: ללחוץ על אמהות להניק את תינוקיהן

  • עוד באותו נושא:
  • הנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully