וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: "ללחוץ על אמהות להניק את תינוקיהן"

אריאל נוי

14.2.2011 / 16:35

8 נקודות במבחן מנת המשכל של הילד - זהו הפער בין תינוקות יונקים לכאלו הניזונים מתחליפי חלב אם, לדברי משרד הבריאות. "לחייב אימהות להניק את התינוקות"

תינוקות אשר יונקים מחלב אמם רושמים לזכותם עד 8 נקודות יותר במנת המשכל שלהם - כך גילתה היום (שני) מנהלת המחלקה לאם, לילד ולמתבגר במשרד הבריאות, ד"ר ליזה רובין, בכנס באר שבע לשלום הילד, שהתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בשל כך, הציעה ד"ר רובין ללחוץ על אמהות להניק את תינוקיהן, שכן טובת הפעוט, לדבריה, נמצאת על הכף.

בתגובה לדבריה של רובין, אמרה הפעילה הפמיניסטית חנה בית הלחמי כי קיימת בחברה "כפייה דורסנית להנקה". לדבריה, מי שאיננה יכולה או איננה רוצה להניק, זוכה לתגובות פוגעות ביותר. "ההטפה להנקה היא אלימה ונובעת משאיפות לקרקע את האישה עם הילדים ולמנוע ממנה התקדמות", אמרה בית הלחמי.

עוד התגלה, לפי ד"ר שרון ברנסבורג-צברי, ביוכימאית ויועצת הנקה בינלאומית מאוניברסיטת תל-אביב, כי מחקרים מראים של-41% מהגברים מפריע שזוגתם מניקה מתוך "תחושת בעלות על השד שלה".

מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו, שהשתתף גם הוא בכנס, ציין כי קיים צורך להורות באופן חד משמעי לבתי החולים להוריד את התחליפים הממותגים מחדרי היולדות. כמו כן ציין גמזו כי משרד הבריאות ממליץ בבירור על הנקה ולשם כך יש צורך ביועצות הנקה בכל בית חולים בארץ. עוד הוסיף, כי בית חולים אשר לא יועסקו בו יועצות הנקה, לא יעברו ביקורת של משרד הבריאות.

לדבריו של ד"ר גמזו הצטרפה ח"כ ד"ר רחל אדטו, שאמרה כי היא תומכת בהצעה להוסיף יועצות הנקה לסגל האחיות שנמצא בבתי החולים. לפי אדטו, יש לאסור פרסומים של חברות לתחליפי הנקה. עם זאת, אדטו התייחסה לטענה כי יש לחייב נשים להניק ואמרה כי "צריך לזכור שבכל קצה של תינוק ישנה גם אמא, ואסור להפנות אליה אצבע מאשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully