וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם בהשחתת אתר יד ושם: שריפת דגל - חופש הביטוי

13.11.2013 / 1:56

אלחנן אסתרוביץ', חרדי מירושלים שנאשם כי ריסס כתובות נאצה באתר ההנצחה לנספים בשואה וכן בגבעת התחמושת השיב לכתב האישום שהוגש נגדו: אין כל פסול בפריצה לאתרי זיכרון

אלחנן אסתרוביץ', חרדי בן 32 תושב ירושלים המואשם בהשחתת אנדרטאות זיכרון וריסוס כתובות נאצה באתר "יד ושם" בירושלים, טוען כי שריפת דגל המדינה היא פעולה הזוכה להגנת חופש הביטוי, וכי אין כל פסול בפריצה לאתרי זיכרון, כיוון שלטענתו מדובר בשטח ציבורי.

אלחנן אוסטרוביץ. מגד גוזני
אלחנן אסתרוביץ' מובא לדיון בבית המשפט/מגד גוזני

ביולי 2012 הוגש נגד אסתרוביץ' כתב אישום בגין פגיעה באנדרטאות ב"יד ושם", בגבעת התחמושת וכן באנדרטה צבאית בכביש 90, ואילו בשבוע שעבר, במענה לכתב האישום טען סנגורו, עורך דין יאיר נהוראי, כי אסתרוביץ' מבקש למחוק את סעיפי האישום המתייחסים לכניסה לשטח ציבורי בהר הרצל ובגבעת התחמושת בטענה לאפליה, משום שלדבריו מדובר בשטח ציבורי. "אין חולק כי במעשיו של הנאשם יש פגיעה קשה ברגשות הציבור" נכתב בטיעונים המקדמיים, "עם זאת, מתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע כי הפגיעה, קשה ועוצמתית כפי שהיא, אינה מהווה עבירה פלילית. הפגיעה ברגשות הציבור כפי שעולה מעובדות כתב האישום אינה קיצונית וחמורה דיה עד כדי פגיעה בחופש הביטוי". השבוע צפוי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבל החלטה בעניינו.

כתובות אנטישמיות שרוססו ביד ושם. עומר מירון
הכתובות שרוססו ביד ושם/עומר מירון

בחודש יוני 2012 התגלו 11 כתובות נאצה ברחבת המוזיאון להנצחת קורבנות השואה, בכיכר גטו ורשה ובאנדרטת הקרון. בין היתר נכתב: "היטלר, תודה על השואה", "מדינת ישראל – האושוויץ הרוחני של עדות המזרח", "המנהיגות הציונית רצתה בשואה" ו"יהודים תתעוררו, משטר הרשע הציוני לא שומר עלינו, רק מסכן אותנו". זמן קצר לאחר מכן נעצר אסתרוביץ' והודה בחשדות שיוחסו לו.

בנוסף הוא הודה כי פגע באנדרטאות בבקעת הירדן ובגבעת התחמושת ואף התרברב שבכוונתו לפוצץ את בניין הכנסת ואת בית המשפט העליון. חודש לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט השלום בירושלים המייחס לו עבירות של השגת גבול, השחתת מקרקעין, היזק לרכוש במזיד ופגיעה בדגל המדינה. עוד עולה מכתב האישום כי לפני שהגיע למתחם "יד ושם", הוא ערך שם ביקור מקדים כדי לבחון את מערך האבטחה במקום וקנה שמונה מכלי צבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully