וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנישה בת ה-19 נרצחה בירייה לפנים; היורה: "בצדק"

הצעירה נורתה בדטרויט כשחיפשה סיוע אחרי תאונה. היורה, תושב שכונה בה מתגוררים בעיקר לבנים, טוען כי חשב שמדובר בפורץ. מתחילת השנה נרצחו בעיר 292 בני אדם

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

עשרה ימים אחרי שנמצאה גופתה במרפסת בית בדטרויט, עדיין קשה לקבוע מה אירע בלילה שבו מתה רנישה מקברייד, צעירה שחורה ממישיגן.

המשטרה קבעה שרנישה, בת 19, נרצחה, אך טרם הוגש כתב אישום נגד היורה, שטוען שהירי היה מוצדק.

דוח הנתיחה שפורסם אמש (שני) קבע כי רנישה נורתה בפנים - אך לא מטווח קרוב. ברחבי דירבון הייטס, פרבר של דטרויט, כבר הפגינו מאות בני אדם, בקריאה "לעשות צדק עם הרוצח".

כמה דיווחים שונים התפרסמו בנוגע לפרשה. בני משפחתה של רנישה רומזים כי גבר לבן, בן 54, ירה בה ממניעים גזעניים.

לדבריהם, הצעירה הייתה מעורבת בתאונת דרכים בלילה שבת, בשעה 01:30. היא התקרבה לבית כדי לבקש סיוע, ובשעה 04:00 נורתה. לא ברור מה קרה ברווח הזמן שבין התאונה לבין הירי.

רצח רנישה מקברייד, נערה שחורה שנורתה למוות כשביקשה עזרה מאדם לבן אחרי תאונת דרכים. דטרויט, מישיגן, נובמבר 2013. רויטרס
בני המשפחה טוענים כי בתם נרצחה בדם קר. מוניקה, אמה של רנישה/רויטרס

עורכת דינו של היורה, שריל קרפנטר, אמרה בשמו כי הירי היה מוצדק, מכיוון שהוא שמע באותו לילה רעשים שונים, אותם זיהה כפורצים המנסים לחדור אל הבית. כך או כך, "מדובר בטרגדיה", מסר היורה, שלא זוהה בשמו. עו"ד קרפנטר הזהירה משיפוט מוקדם של בעל הבית. "צריך להמתין, מכיוון שאף אחד - כולל המשטרה והתביעה - אינו מחזיק עדיין בכל הפרטים".

ככל שידוע, רנישה לא הייתה חמושה. היא עשתה תאונה עצמית עם מכונית פורד טאורוס, והטלפון הנייד שברשותה לא פעל. האיש שירה בה התגורר באזור שבו מרבית התושבים לבנים, וכשנכנסה לחצר ביתו השתמש ברובה ציד כדי לירות בה. גופתה אותרה במרפסת כשבגדיה רטובים. היא לבשה ג'קט כחול, גופיה ומכנסיים שחורים וגרביים לבנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רצח רנישה מקברייד, נערה שחורה שנורתה למוות כשביקשה עזרה מאדם לבן אחרי תאונת דרכים. דטרויט, מישיגן, נובמבר 2013. רויטרס
מפגינים נגד גזענות מחוץ לתחנת המשטרה של דירבון הייטס/רויטרס

הפרשה מסעירה את ארצות הברית כולה, בשל המאפיינים המזכירים את מותו של טרייבון מרטין, הצעיר השחור שנורה למוות בפלורידה. חבר מושבעים זיכה את ג'ורג' צימרמן, מתנדב המשמר האזרחי ממוצא היספני, מרצח מרטין בן ה-17, שנורה בראשו כשהלך לקנות חטיף במכולת. צימרמן עקב אחריו, ודיווח למשטרה על נער שלטענתו נראה חשוד, אך לא חיכה לתשובת המשטרה וירה במרטין כדור אחד בראשו.

מאות מקרי רצח בשנה

לארי דובין, מרצה למשפטים מאוניברסיטת דטרויט, אמר כי החוק במישיגן מתיר לאדם להשתמש בכוח קטלני אם "קיים חשש כן וסביר למוות, תקיפה מינית או נזק גופני לו או לאחרים", במהלך פריצה לדירה או לבית-עסק. "השאלה היא, האם האדם שירה בנשק באמת האמין שהוא נתן בסכנה אמיתי, והאם האמונה הזו הייתה סבירה", אמר דובין.

דטרויט סובלת משיעורי פשיעה גבוהים מאוד ונחשבת לעיר האלימה בארה"ב. ב-2012 נרצחו בעיר 386 בני אדם, ומאז תחילת 2013 נרצחו בה 292 בני אדם, 17 מהם רק בימים האחרונים. טור שהתפרסם ב"דטרויט פרי פרס" קרא לאחרונה לראש העיר הנבחר מייק דוגאן, להילחם בפשיעה, ולא להתמקד רק בשיקום העיר מפשיטת הרגל שעליה הכריזה השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully