וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הכוונת: "ניאו-נאצים תקפו ישראלים באוקראינה"

12.11.2013 / 10:00

סטודנטים ישראלים סיפרו שבשבוע האחרון הפכו הזרים במדינה ליעד של תקיפות אלימות מצד מאות ואלפי ניאו-נאצים מקומיים. "רוצים לגרש אותנו", סיפר אחד העדים. משרד החוץ עודכן

זרים על הכוונת: סטודנטים ישראלים, אשר לומדים רפואה באודסה שבאוקראינה, התלוננו כי בימים האחרונים הם חוששים לצאת מבתיהם ולהסתובב ברחובות בגלל מה שכינו "גל של מקרי אלימות" מצדם של צעירים ניאו-נאצים.

"כבר כמה ימים, אלפי ניאו-נאצים בכל רחבי אוקראינה יצאו לרחובות במטרה לגרש את כל הזרים מהמדינה", כך לפי עדות של אחד הישראלים באוקראינה, כפי שהגיעה למייל האדום של וואלה! חדשות. לפי העדות, התקיפות - שהחלו ב-4 בנובמבר והגיעו לשיא ב-9 וה-10 בחודש (יום השנה ל"ליל הבדולח") -התרכזו בקייב, אודסה וחרקוב. בין הפצועים באותן תקיפות גם סטודנטים ישראלים.

"קבוצות גדולות של נאצים מתנכלות בכל מי שבעיניהם נחשד כזר. בחרקוב המצב הגיע אפילו לאונס של סטודנטיות זרות. אנשים רבים מאושפזים בבתי חולים עם דרגות פציעה שונות. באודסה רודפים את הסטודנטים הזרים. סטודנט מטורקמניסטן נהרג באחת ההתקפות", נכתב בפנייה בה צוין שאפילו חנויות של זרים סגורות מחשש לפגיעה בהן.

נאונצים נאצים אוקראינה. AP
"הסטודנטים רוצים את השקט בחזרה". ניאו-נאצים באוקראינה/AP

אחד מהסטודנטים הישראלים, ששוחח עם וואלה! חדשות, סיפר אף הוא כי בימים האחרונים הניאו-נאצים "עושים טרור לכל הזרים" באודסה, ולדבריו הם כבר תקפו ישראלים רבים. "רודפים אותנו בכל מקום ואנחנו לא יכולים לצאת מהבית. זה מעולם לא קרה", סיפר. חרף חומרת המקרים, לטענת הסטודנט, המשטרה המקומית לא עושה דבר. "התקווה שלנו שנציגי משרד החוץ יעזרו לנו", אמר.

הוא הוסיף כי הייתה פנייה מטעם הסטודנטים הישראלים באודסה למשרד החוץ ולחברי כנסת בישראל, "במטרה שיחזירו לנו את השלווה ואת השקט ושנוכל להמשיך לשהות כאן ללא בעיות".

לא היו תלונות של יהודים

ממשרד החוץ נמסר כי השגרירות הישראלית באוקראינה העבירה את המידע לרשויות המקומיות, והאחרונה אף ייעצה למתלוננים להגיש תלונה במשטרה האוקראינית על מנת שיעבור בצינורות המקובלים של הרשויות שם. "מדובר במגמה של אלימות נגד זרים בכלל, ולאו דווקא מול ישראלים".

הרב וולף, שליח חב"ד באודסה אמר כי הגיעו לידיעתו תלונות של סטודנטים ערבים-ישראלים, שטענו כי הותקפו בידי קבוצות מגולחי ראש ברחובה של העיר. "לא שמעתי תלונה כזו מצדם של הסטודנטים היהודים מישראל", טען. אולם, לדבריו, "מאד סביר להניח שהותקפו ישראלים". הוא הוסיף כי "בשבת האחרונה שהו אצלי בבית יותר מ-10 סטודנטים, ואף אחד מהם לא התלונן על כך".

לקריאה נוספת:
צרפת: מוזיקאי ניאו-נאצי חשוד בתכנון פיגועי טרור
כ-1,500 יצירות שנבזזו בידי הנאצים אותרו במינכן
אוקראינה: ”שוטרים השתינו עליי כי אני יהודי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully