וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית זרה תגורש מישראל למרות ויזת לימודים

קרינה הינונן מפינלנד קיבלה אשרת לימודים למשך חצי שנה, אך עם כניסתה לארץ הוחתם דרכונה לתקופת שהייה של חודש בלבד. ברשות האוכלוסין הסבירו: "הוויזה הונפקה בטעות"

אזרחית פינלנד, סטודנטית באוניברסיטת חיפה, תגורש מישראל למרות שבידיה ויזת לימודים בתוקף. קרינה הינונן הגיעה לישראל לראשונה בשנת 2008. במהלך הביקור, הכירה גבר ישראלי והשניים נרשמו כזוג במשרד הפנים. היא קיבלה ויזה הכוללת אישור עבודה, אך לאחר כמה חודשים השניים נפרדו. בן זוגה לשעבר הודיע על הפרידה לרשות האוכלוסין וההגירה - ובאופן מידי בוטלה אשרתה.

הינונן חזרה לפינלנד ושבה לישראל שוב ב-2009 וב-2010 בעקבות חיבור שחשה למדינה וליהדות. "אני מוצאת את הדת קרובה אליי וחשה שהיא נותנת לי הרבה משמעות", היא מסבירה. "כשהגעתי לכאן, נדהמתי מהמקום, מהאנשים, מהחום והתחלתי להתחבר לדת עוד יותר. עוד בפינלנד יצרתי קשר עם הקהילה היהודית וביקשתי להצטרף לפעילויות".

"מתייחסים אליי כמו אל מטומטמת"

לאחר הפרידה, החליטה הינונן להתחיל בלימודי יהדות ונרשמה ללימודי עברית באוניברסיטת חיפה. ברשות האוכלוסין הבהירו לה כי עליה לחזור לפינלנד ולהגיש שם בקשה לוויזת סטודנט. היא עשתה כן וקיבלה ויזת לימודים לתקופה של חצי שנה, אלא שבעת כניסתה לישראל, הוחתם דרכונה לתקופת שהייה מותרת של חודש בלבד. לטענתה, כשפנתה לרשות, הוסבר לה ש"הוויזה הונפקה בטעות" ו"היה לך חבר בשקר". לבסוף, נאמר לה כי הנושא ייבדק וכי אנשי הרשות ייצרו עמה קשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הינונן נרשמה ללימודי עברית באוניברסיטת חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, לפני שבועיים פנו אליה ממשרדי האוניברסיטה וביקשו כי תגיע לפגישה, שבה נאמר לה כי ברשות ההגירה לא מוכנים להאריך את אשרת השהייה שלה וכי עליה לעזוב את ישראל בתוך 14 ימים. כמו כן, נאמר לה כי לרשותה עומדים 21 ימים לערער על ההחלטה.

"ההרגשה היא שמתייחסים אליי כמו אל מטומטמת", אומרת הינונן בכעס. "עשיתי הכול על פי החוק, יצאתי כשאמרו שעליי לצאת ונכנסתי תמיד באופן חוקי ואף הסדרתי ויזה לחצי שנה מפינלנד. מה עוד הם רוצים? הם לא מתקשרים איתי ישירות, אלא פונים לאוניברסיטה, אולי כי היא לא תתעמת איתם. בנוסף, ביקשו מהם לאפשר לי לסיים את הקורס, אך הם לא מוכנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שביתה בנתב"ג. עומר מירון
"הובהר לה שעליה להסדיר הגעתה מראש". נמל התעופה בן גוריון/עומר מירון

ברשות האוכלוסין וההגירה לא הצליחו להסביר מדוע הינונן, הנושאת ויזת סטודנט בתוקף לחצי שנה, קיבלה אשרת שהייה לחודש בלבד עם כניסתה לישראל. "גב' קרינה הינונן נכנסה לישראל לראשונה באפריל 2009 כבת זוג לישראלי", נמסר בתגובה. "תקופה קצרה לאחר קבלת אשרת עבודה מסוג ב1 כבת זוג לישראלי, נפרדו בני הזוג ולמעשה כבר בספטמבר שנה זאת, לא חיו יחד וההליך הופסק".

תוך שהם מתעלמים מהסוגיה, הוסיפו ברשות: "במהלך השנים ניסתה הינונן לשוב לביקורים והבקשות אושרו בכפוף להפקדת ערבות - כך שגב' הינונן מודעת היטב לתהליך הנדרש להגשת בקשה לאשרת כניסה. בכניסתה האחרונה, ביוני 2013, ניתנו לה שבועיים לאסוף את חפציה ומשאמרה כי ברצונה להגיע לישראל להתגייר, הוסבר לה כי עליה לשוב עם אשרה מתאימה אשר תוסדר בטרם ההגעה. להבהיר, כי היא אינה מסורבת כניסה 'לחמש שנים' וכי הדבר היחיד שהובהר לה, כאמור, הוא שעליה להסדיר הגעתה מראש".

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

לקריאה נוספת:
בעקבות פסיקת בג”ץ: זרה ראשונה שוחררה ממעצר
הזרים נושמים לרווחה: ”נכלאנו בלי הגבלה ומשפט”
בג”ץ ביטל החוק שמאפשר לעצור זרים ל-3 שנים

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully