וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הצעת ארה"ב לאיראן - טעות היסטורית

7.11.2013 / 16:42

רה"מ התייחס לתכנית להקל בסנקציות תמורת עצירה חלקית של הגרעין: "הוויתורים כלל אינם ויתורים". הערב הודיעה איראן כי המערב הסכים להקל בסנקציות תמורת הקפאת תוכנית הגרעין

בז'נבה שבשוויץ נמשך היום (חמישי) סבב נוסף של שיחות בין מעצמות המערב לאיראן, בעניין תכנית הגרעין שלה, על רקע הדיווחים על הצעת פשרה חדשה שהתגבשה בין ארה"ב לבין איראן. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב לפתיחת השיחות ולדיווחים. "ישראל דוחה בתוקף את ההצעות הנידונות בז'נבה, שמחלישות את הלחץ על איראן, מדובר בטעות היסטורית", אמר נתניהו בכנס האסטרטגי על יחסי ישראל והתפוצות בירושלים. "מבחינת איראן הוויתורים המוצעים כלל אינם ויתורים". עוד קודם לכן מתחום גורמים מדיניים בירושלים ביקורת על הפשרה המסתמנת, וקראו "להגביר את הלחץ" על איראן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בכנס של הסוכנות היהודית בירושלים. נובמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל דוחה בתוקף". נתניהו נואם, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במקביל לדבריו של נתניהו, הודיע הערב סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, שמשמש כנציג איראן לשיחות הגרעין עם המערב בז'נבה, כי המעצמות קיבלו את הצעת מדינתו להקל בסנקציות בתמורה להקפאת תוכנית הגרעין. "היום הם אמרו באופן ברור שהם מוכנים לקבל את מסגרת ההצעה שלנו", אמר עראקצ'י.

גם קתרין אשטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי המייצגת בשיחות את המעצמות, התייחסה בחיוב לשיחות. דוברה של אשטון, מייקל מאן, הגדיר את תחילת השיחות "טובה", אולם סירב לנדב פרטים נוספים. מאן הוסיף כי הדיונים יימשכו בקבוצות קטנות. "השיחות מורכבות מאוד, והן נכנסות עכשיו לשלב הרציני", אמר. "אנו מקווים שתהיה התקדמות משמעותית בימים הקרובים".

שר החוץ האיראני ג'וואד זריף ושרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. ז'נבה, 7 בנובמבר 2013. רויטרס
שר החוץ האיראני זריף ושרת החוץ של האיחוד האירופי, אשטון, בצהריים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully