וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "נתניהו יגיע לביקור במוסקבה בעוד שבועיים"

5.11.2013 / 20:55

הקרמלין הודיע כי נתניהו יגיע לרוסיה ב-20 בנובמבר לצורך "פגישת עבודה קצרה" עם הנשיא פוטין. הפגישה האחרונה בין השניים ברוסיה נערכה לפני כחצי שנה בלבד

האם ראש הממשלה נתניהו מנסה לשנות את עמדתה של רוסיה בנושא האיראני? על פי הודעה שפירסם הערב (שלישי) משרדו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נתניהו יערוך בעוד כשבועיים ביקור מדיני במוסקבה, שבמרכזו "פגישת עבודה קצרה" בין שני המנהיגים. בירושלים ובמוסקבה לא מסרו הערב פרטים כלשהם לגבי הביקור, שבמרכזו צפויה לעמוד סוגיית הגרעין האיראני. רוסיה שותפה לקבוצת המעצמות שמקיימות בימים אלה מגעים עם איראן, ונחשבת למדינה שגישתה כלפי איראן היא האוהדת ביותר מבין שש המעצמות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבית רה"מ בירושלים, יוני 2012.. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
צפוים לדון על איראן וסוריה. נתניהו ופוטין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הביקור המתוכנן של נתניהו, שעל פי הודעת הקרמלין ייערך ב-20 בנובמבר, יהיה ביקורו השני ברוסיה מאז תחילת כהונתו הנוכחית כראש ממשלה. ביקורו הקודם של נתניהו ברוסיה, שנערך בחודש מאי, התמקד בבלימת העיסקה בין רוסיה לבין סוריה על העברת טילי S-300 מתקדמים לידי הצבא הסורי. לפני כחודשיים פירסם העיתון הרוסי "קומרסנט" כי רוסיה הציעה להעביר טילים דומים לאיראן, במסגרת עיסקת נשק בין שתי המדינות שבוטלה בשנת 2010 ועשויה להתחדש אם יוסרו חלק מהסנקציות מעל טהראן.

נתניהו ופוטין עשויים לדון גם בהתפתחויות האחרונות בסוריה, שם רוסיה היא שותפה מרכזית להסכם על פירוק מאגרי הנשק הכימי של משטר אסד. לאחר החתימה על ההסכם, רמז הנשיא פוטין לכך שעל הקהילייה הבינלאומית לטפל גם במאגרי הנשק להשמדה המונית של ישראל. פוטין אמר כי "חשוב לזכור מדוע פותח הנשק הכימי בסוריה – כתגובה לנשק הגרעיני של ישראל". ייתכן שגם הנושא הזה יעלה לדיון במהלך הפגישה בין השניים.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

לקריאה נוספת:
נתניהו: ”אם הלחץ יימשך - איראן תתפרק”
נתניהו: ”בלי מעשים – הלחץ על איראן חייב להימשך”
איראן: ישראל מתאמצת להפריע לשיחות הגרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully