וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתקים שתולים בבחירות בפתח תקווה: 2 קלפיות נפסלו

5.11.2013 / 19:10

אלפי פתקי הצבעה פסולים של המועמד לראשות העיר איציק ברוורמן התגלו היום בכמה קלפיות. תלונה על זיוף הוגשה למשטרה. שתי קלפיות נפסלו. "מנסים להכפיש את שמו"

בתום מערכת בחירות סוערת, נפתחו היום (שלישי) בצהריים למעלה מ-200 קלפיות ברחבי פתח תקווה, כדי להכריע מי יעמוד בראשות העיר בחמש השנים הקרובות. המערכה בסיבוב השני בעיר נערכת בין ממלא מקום ראש העיר, אורי אהד, שזכה בכ-35% מהקולות בסיבוב הראשון, לבין איציק ברוורמן, שזכה בכ-26% מהקולות. עוד אתמול נרשמה עלייה במתיחות לקראת הסיבוב השני, עקב חפץ חשוד שהתגלה ליד ביתו של ברוורמן, שהתברר בהמשך כמטען דמה. אולם, הערב גברה המתיחות בן המועמדים, לאחר שהתברר כי בחלק מהקלפיות בעיר התגלו זיופים, שעלולים להעמיד בספק בסופו של דבר את התוצאות בעיר.

במהלך היום התגלו אלפי פתקים פסולים הנושאים את שמו של איציק ברוורמן. בפתקים הרשמיים נכתב שמו עם ו' אחת, קרי 'ברורמן' (למרות שעל שלטי החוצות שלו ברחבי העיר כתב את שמו 'ברוורמן', עם שני ו'). אולם, בעשר קלפיות לפחות התגלו פתקים לא רשמיים עליהם נכתב שמו עם שני ו', קרי 'ברוורמן'. בעקבות חשיפת הפתקים הלא תקינים, נפסלו שתי קלפיות והוגשה תלונה בנושא במשטרה ובמערכת הבחירות המרכזית בטענה לזיוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתקי ההצבעה לברוורמן. משמאל, הפתק המזוייף/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי פעיליו של ברוורמן, הפצת הפתקים הללו נובעת מרצון של מתנגדיו להכפיש את שמו ולפגוע בהצלחתו בבחירות, על ידי פסילת כמה שיותר קולות מתומכיו של ברוורמן. בנוסף, הם טוענים, ברחבי העיר הופץ ברבים הסכם מזויף בינו לבין הסיעות החרדיות והדתיות בעיר. בהסכמים אלו, נטען כי ברוורמן הבטיח להם הבטחות שונות במקרה שינצח. בין השאר, נכתב בהם כי ברוורמן הבטיח לנציג ש"ס לעמוד בראש אגף תקציבי חדש בתחום החינוך שיוקם לאחר הקמת הקואליציה. "לצערי, אנחנו נתקלים במערכת הבחירות הזאת בשורה ארוכה של השמצות, לכלוכים וזיופי פתקים בהיקפים שטרם נראו בעבר", אמר הערב לוואלה! חדשות ברוורמן עצמו. "זוהי לא דרכה של העיר פתח תקווה. אני קורא לתושבים לבחור בראש עיר המייצג אותם ואת העיר בכבוד".

באירוע חריג נוסף שהתרחש היום בפתח תקווה, רמי גרינברג, שהפסיד בסיבוב הקודם לראשות עיריית פתח תקווה והודיע על תמיכתו באורי אוהד במסגרת הסיבוב השני, עוכב לחקירה על ידי המשטרה. לדברי עדי ראיה הוא התעמת עם מצביעים באחת הקלפיות ולאחר מכן סירב לעזוב את המקום.

בקבוקי תבערה ועימותים אלימים

האירועים הסוערים ביממה האחרונה בעיר, מהווים המשך למעשי אלימות רבים בין המחנות היריבים בפתח תקווה. כשבוע וחצי לפני הסיבוב הראשון, השחיתו רעולי פנים את מכוניתו של פעיל במטה ראש העיר פתח תקווה אורי אוהד. הם ניפצו את השמשות והשליכו בקבוק תבערה לפני שברחו מהמקום. בעקבות המקרה, הוגשה תלונה למשטרת פתח תקווה. לא נעצרו חשודים במעשה, אולם בעדותם מסרו מקורביו של אוהד כי החשד המרכזי הוא שמדובר בפעילים מטעם אחד המתמודדים היריבים, המנסים לפגוע בסיכוייו של אוהד להיבחר בשנית לראשות העיר.

בנוסף, שישה ימים לפני הבחירות טען סגן ראש העיר, איתי שונשיין, כי הותקף על ידי פעילים של סיעת "ביחד" המתחרה. התקרית אירעה בצומת הרחובות ראשון לציון וגיסין בעיר. לדברי שונשיין, העומד בראש רשימת "עיר צעירה", האירוע התרחש כאשר העיר לכמה מפעילי הסיעה המתחרה על העובדה שהם מדביקים באופן קבוע מודעות על גבי המודעות שהוא מפיץ ברחבי העיר. בעקבות התקיפה הוא פונה לבית החולים בילינסון. בסיעת "ביחד" טענו כי שונשיין הוא שתקף ראשון, ופרסמה הודעה לפיה שונשיין "מנסה לעוות את המציאות". לדבריהם, דווקא שונשיין היה זה שתקף פעיל מטעם הסיעה, בן 60, שתלה שלטי בחירות בשכונת אם המושבות בעיר.

לפניות לכתב: sben72@walla.com

עוד על מערכת הבחירות בפתח תקווה:
הלחץ עולה: הבחירות המקומיות הופכות "מלוכלכות"
6 ימים לבחירות: "סגן ראש העיר פתח תקווה הותקף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully