וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת התעללות נוספת: "אחים היכו חולי נפש"

רמי שני

5.11.2013 / 17:08

המשטרה עצרה ארבעה מטפלים במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, בחשד כי נהגו לסטור במטופלים ולבעוט בהם. החוקרים התבססו על עדויות עובדים במקום, שהקליטו את המטפלים בעת המעשה

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

פרשת התעללות נוספת בחסרי ישע במוסד רפואי: לאחר חשיפת פרשת ההתעללות בבית החולים אלישע בחיפה, חוקרת משטרת באר שבע בימים אלה חשד לכך שארבעה עובדים, בהם אחות ואח, במרכז לבריאות הנפש בעיר, היכו מטופלים והתעללו בהם. עובדים במרכז הבחינו במעשים, שנמשכו לטענתם לאורך תקופה לא קצרה, וביום רביעי האחרון דיווחה אחת מהן על כך למנהל המרכז. המנהל ביצע בדיקה מהירה של הפרטים שנמסרו לו, שלאחריה החליט להגיש על כך תלונה למשטרה, שמצידה פתחה בחקירה סמויה.

ככל הידוע, במקום לא פועלות מצלמות שיכלו לתעד את המעשים החמורים המיוחסים לעובדי המרכז, אולם חלק מהעובדים שטוענים כי נחשפו למעשים, הקליטו את העובדים בעת שהם תקפו מטופלים. במהלך הימים האחרונים, פעל צוות חקירה מיוחד של המשטרה בחשאיות גדולה לגבות עדויות מעובדים, כדי לגבש ראיות מפלילות נגד הארבעה.

אילוסטרציה. ShutterStock
נהגו למשוך ולהפיל את המטופלים/ShutterStock

מעדויות העובדים עולה, כי עמיתיהם נהגו למשוך את המטופלים, לסטור להם, להפיל אותם ואף לבעוט בהם. במקרים אחרים, נטען בפני החוקרים, הם השפילו אותם בצורה מילולית וקיללו אותם. ארבעת העובדים הנחשדים בביצוע העבירות החמורות נעצרו היום, ומחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע לצורך המשך החקירה. במשרד הבריאות אומרים, כי מנהל המוסד פעל באופן נכון והוא קיבל מהם את כל הגיבוי להגיש את התלונה למשטרה על מנת שזו תפתח בחקירה.

רב-פקד אמנון קרולקר, קצין חקירות במשטרת באר שבע, אמר הערב כי ארבעת החשודים שנעצרו, "סטרו לחוסים, היכו באגרופים, בעטו והשפילו אותם". לדבריו, "יש לנו קושי גדול לחקור מטופלים בשל מצבם הבריאותי והנפשי ואנחנו מנהלים את החקירה ברגישות גדולה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לפני שבועיים: כתבי אישום בפרשת ההתעללות ב"אלישע"

פרשה חמורה זו מצטרפת לפרשיית התעללות חמורה נוספת שנחשפה לאחרונה, בה נאשמים עובדים בבית חולים "אלישע" בחיפה בהתעללות בחולים במוסד. נגד חמישה אחים העובדים בבית החולים הוגש לפני כשבועיים כתב אישום בגין התעללות בחסרי ישע במחלקת פגועי הראש במוסד. כתב האישום מייחס לנאשמים - אלכסנדר פנישב, בן 37 מקריית ים, אלכסנדר קגן בן 50 מחיפה, דמיטרי סבטיקוב בן 60 מקריית אתא, דמיטרי בלואוס בן 39 מחיפה ובוריס אברמוב בן 63 מנהריה - עבירות של התעללות גופנית ונפשית. ביחס לארבעה מהם נכתב כי קורבן ההתעללות הייתה מטופלת בת 23 המאושפזת במחלקה ונמצאת במצב של "צמח" זה ארבע שנים. ביחס לנאשם החמישי, נטען כי התעלל במטופלת בת 88 המאושפזת באותו החדר.

עוד בנושא:
"התעללות גופנית ונפשית": האחים שהיכו הואשמו
תיעוד קשה: התעללות בחולה משותקת בבית חולים בחיפה
ההתעללות בחוסה בחיפה: מנהל בית החולים נעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully