וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר במשטרת ירושלים ביצע מעשים מגונים במתלוננת

5.11.2013 / 15:03

פרסום ראשון: השוטר, אב נשוי, הורשע בהסדר טיעון גם בהפרת אמונים, על ניצול גישתו לחומרי משטרה כדי לאסוף מידע על מתלוננות ולשכב עמן. פרקליטו: "נסיבות העברה קלות"

פרשת מין חמורה במשטרת ירושלים: חוקר משטרה בתחנה במזרח ירושלים הורשע היום (שלישי) בביצוע מעשים מגונים בצעירה שהגיעה לתחנה להתלונן, תוך ניצול כוחו והגישה שניתנה לו לחומרים משטרתיים. החוקר הורשע במסגרת הסדר טיעון שהתקבל בין סנגורו, עו"ד גדי טל, לבין המחלקה לחקירות שוטרים, ללא הסכמה על מרכיב העונש. פרסום הפרשה, שחקירתה מתנהלת בבירה מאז תחילת השנה, התאפשר לאחר שהוסר צו איסור פרסום גורף שהוטל עליה.

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום לבית משפט המחוזי בירושלים את כתב האישום המוסכם, שכלל ארבעה אישומים נפרדים של מעשים מגונים, פגיעה בפרטיות, בהפרת חובת סודיות ובהפרת אמונים. על פי כתב האישום, החוקר, נשוי ואב לילדים, ניצל את גישתו לחומרים משטרתיים, הגיע לביתה של אישה שהתלוננה בתחנה שבה הוא עבד על כך שעוקבים אחריה, ושם ביצע בה מעשים מגונים. כמו כן, נטען כי הוא נהג לאסוף מידע על נשים שהגישו תלונות במשטרה, לפנות אליהם באינטרנט ואף שמר דיסק עם תמונת עירום של אחת המתלוננות.

חוקר משטרתי שביצע מעשים מגונים, נובמבר 2013. טלי מאייר
הודה במעשים המיוחסים לו. החוקר בבית המשפט, היום/טלי מאייר

במשך חודש וחצי ניהלה המחלקה לחקירות שוטרים במחוז ירושלים חקירה סמויה נגד החוקר, עד שזו הפכה גלויה עם מעצרו ב-3 באפריל. החוקר שיתף פעולה בחקירתו. בתחילה הכחיש את החשדות המיוחסים לו, אולם בשלב מסוים הודה. מאז הוארך מעצרו בבית משפט השלום בירושלים פעמיים, בכל פעם לשישה ימים, ולאחר מכן הוא שוחרר למעצר בית. לפני כחודש פוטר החוקר ממשטרת ישראל, לאחר שוויתר על הליך השימוע בעניינו.

בחיפוש שנעשה בביתו נמצאה רשימה, ובה שמותיהן של נשים רבות נוספות אתן קיים יחסי מין תמורת כסף או קיים קשר אינטרנטי. שתיים מהנשים הללו הגישו אף הן תלונות נגד השוטר. בהמשך החקירה יצרו קשר חוקרי מח"ש עם עשרות נשים מתוך הרשימה. תחילה חשדו במחלקה כי החוקר אנס, הונה וביצע עברות מיניות במספר רב של נשים מתוך אותה רשימה, אולם בסופו של דבר הוחלט להגיש כתב אישום בגין מעשים מגונים בלבד שביצע במתלוננת אחת, לאחר שהודה בכך במסגרת המגעים להסדר הטיעון.

על פי עובדות כתב האישום, באוקטובר אשתקד הגישה בשעות הערב ש' תלונה בתחנת משטרה במזרח ירושלים, לאחר שחשדה כי יש בביתה מצלמות והאזנות. ש' התקשרה לתחנה לברר מה עלה בגורל תלונתה, ולאחר שנאמר לה שהתיק בעניינה נסגר, התרעמה על כך, בין היתר באוזני הנאשם: "באחת הפעמים בהן התקשרה המתלוננת לתחנה, לאחר שתלונתה נסגרה, הנאשם ענה לשיחה ואמר למתלוננת כי התיק נשוא תלונתה 'בטיפול' למרות שידע כי התיק כבר נסגר", נכתב בכתב האישום. "כמו כן, שאל הנאשם את המתלוננת אם ברצונה שיבואו שוטרים לביתה על מנת לבדוק את טענותיה בדבר הציתותים ומכשירי העיקוב והמתלוננת השיבה בחיוב".

"חיפש מכשירי האזנה בגופה וצילם את איבר מינה"

כמה חודשים לאחר מכן, בינואר השנה, התקשר החוקר בשעות אחר הצהריים לש' ולא הזדהה בשמו, אולם הציג עצמו כשוטר ושאל אם היא מעוניינת שיבואו שוטרים לבדוק אם ישנם מכשירי הקלטה ומצלמות בביתה. כשבועיים לאחר מכן, הגיע בשעות הערב לביתה כשהוא לבוש בלבוש אזרחי והציג את עצמו באמצעות תעודת שוטר. "הנאשם הוציא מתיקו מכשיר מד-מתח חשמלי ופנקס ותחקר את המתלוננת לגבי תלונתה, תוך שגילה בקיאות בפרטי התלונה, דבר שיצר בקרב המתלוננת אמון כי הוא אכן הגורם המטפל בתלונה", פורט בכתב האישום. "הנאשם טען בפני המתלוננת בכזב כי יוכל באמצעות המכשיר לגלות אם אכן הותקנו בביתה אמצעי עיקוב". בהמשך, לפי כתב האישום, הוא ביצע בה מעשים מגונים כשהיא ערומה, תוך שהוא מתרץ זאת בצורך לבדוק אם יש מכשירי האזנה בגופה, ואף צילם את איבר מינה, דבר שגרם לה לטענתה פגיעה נפשית.

האישום השני עסק בדיסק ובו תמונות עירום של אישה אחרת שנמצא בחיפוש שנעשה בביתו. האישה הייתה אף היא מתלוננת שהגיעה לתחנה וטענה כי אדם שהייתה עמו בקשר פרסם באמצעות הפייסבוק את תמונותיה בעירום. כחלק מתלונתה היא העבירה את הדיסק לתחנה, החוקר העתיק את התמונות לדיסק נוסף שאותו שמר בביתו.

האישום השלישי והרביעי התייחסו למידע שהוציא על נשים נוספות שהגישו תלונות למשטרה במהלך שירותו בתחנה בשנים 2012-2013. הפרטים נאספו לרשימה שנמצאה בביתו וכללה מספרי תעודות זהות, מידע מהמרשם הפלילי על אודותיהן, כתובות, פרטי מצבן המשפחתי, פרטי בני משפחה ועוד. באמצעות פרטים אלה, נהג החוקר לפנות אל הנשים בפייסבוק ובאתרי אינטרנט נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"חוקר רציני ומוערך עם ראש על הכתפיים"

גורמים בתחנה שבה עבד החוקר סיפרו לוואלה! חדשות: "זה תמיד מכה לקבל בשורה כזו שמישהו שהחבר'ה שלך ביצע עברות, ועוד עברות כאלה קשות, אך כאן באמת שנדהמנו. מדובר בחוקר רציני ומוערך, אמין, שהוא גם איש משפחה שמשרה אווירה של אדם עם ראש על הכתפיים. הוא בתחנה כבר כמה שנים, לא אחד שאתה חושב שיעשה שטויות. מלבד הסיפור של המתלוננת ומה שקרה אנו די ממודרים מהנושא, ואף אחד לא באמת יודע פרטים נוספים".

סנגורו של החוקר, עו"ד גדי טל, מסר בתגובה: "כתב האישום שהוגש היום לבית המשפט הוא תוצאה של הליך ארוך מאוד שהתנהל מחוץ לכותלי בית המשפט. קריאה מדוקדקת של כתב האישום מראה שאכן לא מדובר בהתנהגות נאותה של איש משטרה, אולם נסיבות העברה הן קלות במידה משמעותית בהשוואה לעברות דומות מסוג זה. אנו מקווים שהעונש שיטיל בית המשפט יתחשב בכלל נסיבות המקרה ובנסיבות האישיות שעומדות גם בבסיס איסור פרטי הנאשם".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

לקריאה נוספת:
חשד: שוטר התחזה לרווק כדי לקיים יחסי מין עם נשים
אישום: שוטר דרש בחזרה את הכסף ששילם לפרוצה
אישום: קצין משטרה לשעבר הטריד מינית חשודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully