וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עשויה לקבל רווחי נפט אם תשעה את פעילות הגרעין

ה"טיימס" הבריטי דיווח שהמערב צפוי להציע לטהראן חלק מהרווחים שהוקפאו אם ישהו פעילות גרעינית בזמן המו"מ. לפי הדיווח, ההצעה נועדה להקל על איראן בלי להסיר את הסנקציות

איראן צפויה לקבל הצעה מהמערב בשיחות הגרעין למשוך רווח מהכנסות הנפט שהוקפאו בעקבות הסנקציות הבינלאומיות, כך דיווח הלילה (שלישי) ה"טיימס" הבריטי. אם הממשל בטהראן יסכים לעצור כל פעילות גרעינית בזמן המגעים עם המערב, היא תזכה לנתח מהרווחים המוקפאים. יועצה לשעבר של השרה קלינטון, רוברט איינהורן, אמר לעיתון כי ההצעה נועדה לאפשר לאיראן הקלה זמנית, בלי להסיר את הסנקציות.

איינהורן אמר כי סימן לכך שדיונים בנושא מתקיימים ניתן לראות בפגישתם של בכירים במשרד האוצר של ארה"ב עם עמיתיהם האיראנים בווינה בשבוע שעבר. הרעיון להעביר את הכסף ממכירות הנפט הגולמי ליפן, להודו ולסין עשוי להיראות כ"מאמץ רגעי בסיפוק רווח לאיראן במקביל להשארת הסנקציות על כנן". השיחות בין איראן למעצמות המערב יתחדשו בסוף השבוע בז'נבה. הסבב הקודם, באמצע החודש שעבר, הסתיים בהצעה איראנית שהוגדרה בארצות הברית "ההצעה הרצינית ביותר אי פעם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איראן תשהה את כל הפעילות הגרעינית? הכור לייצור מים כבדים באראק/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות זאת, נשיא איראן חסן רוחאני אמר אתמול כי הוא "אינו אופטימי" בנוגע לשיחות הגרעין שארצו מנהלת עם המערב. בכך הנשיא חזר על דבריו שלשום של המנהיג העליון עלי חמינאי שאמר דברים דומים. לפי סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, רוחאני הוסיף: "הממשלה לא אופטימית לגבי המערב והשיחות שאנו מנהלים, אבל זה לא אומר שאין לנו תקווה כי הבעיות ייפתרו".

שריפת דגלי ארצות הברית בטהראן. 4 בנובמבר 2013. AP
שריפת דגל ארה"ב בטהראן, אתמול/AP

אלפי איראנים הקיפו אתמול את המבנה ששימש בעבר כשגרירות האמריקנית בטהראן, כדי לציין את יום השנה ה-34 להשתלטות על המבנה, שנודע באיראן בשם "קן המרגלים". סטודנטים צעדו ליד מבנה השגרירות עם מודל של צנטריפוגה, וקראו "ההתנגדות נגד הסנקציות תהיה עוד 18 אלף צנטריפוגות". השנה, ההפגנות מתרחשות בעיתוי רגיש במיוחד, במקביל לחידוש המשא ומתן בין איראן למערב והשיחות הישירות עם ארה"ב.

המפגינים דרכו על תמונות של הנשיא ברק אובמה ועל דגלי ארצות הברית, בריטניה וישראל, וקראו "מוות לאמריקה". על כמה כרזות נראו פניו של ראש הממשלה נתניהו ולצדו דיוקנאותיהם של מדעני גרעין שחוסלו באיראן.

עוד באותו נושא:
אלפים הפגינו בטהראן: "ארה"ב - פרעה מודרני"
חמינאי: "ישראל היא משטר לא-לגיטימי של ממזרים"
ביידן למחוקקים: עכבו סנקציות חדשות על איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully