וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד החשודים בחיסול בפתח תקווה - ראש ארגון פשע

המשטרה עצרה שני חשודים בחיסול הכפול של דקל צפר ושרון פרחי ליד צומת ירקונים בחודש יולי. ההערכה: אחד מהם "ערק" מארגון פשע במרכז, ולכן ביקשו שם לנקום בו

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מיכאל ברגמן

(מעצרו של אחד החשודים, אבי רוחן, הבוקר)

המשטרה עצרה הבוקר (שני) שני חשודים בגרימת מותם של דקל צפר ושרון פרחי, תושבי ראש העין, שנהרגו בפיצוץ רכבם בצומת ירקונים בחודש יולי האחרון. אחד מאותם חשודים הוא ראש ארגון פשע מהמרכז המצוי ב"קואליציה" עם ארגונו של שלום דומרני. לאחר חקירה סמויה בימ"ר מרכז שנמשכה מספר חודשים, נעצרו הבוקר החשודים, תושבי השרון, והם יובאו במהלך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום ברמלה.

ההערכה הראשונית היא שאחד העצורים, ביקש לנקום באחד מחייליו שערק ואשר ניסה לפתוח ארגון עצמאי - ולפיכך הזמין את החיסול הכפול במכונית.

לדברי עו"ד קובי בן שעיה, בא כוחו של החשוד הבכיר יותר, מרשו מכחיש את החשדות המיוחסים לו. "לאור גל החיסולים האחרון לא מדובר אלא במעצר ראווה של המשטרה", אמר. בא כוחו של החשוד השני, עו"ד ירום הלוי הוסיף: "המשטרה מנסה להרשים את הציבור עם פענוחי רצח זריזים כביכול, אך לאמיתו של דבר מדובר במעצר שווא שיסתיים בשחרור".

2 הרוגים בפיצוץ במכונית ליד פתח תקווה. דניאל בוק
2 הרוגים בפיצוץ במכונית ליד פתח תקווה/דניאל בוק

הארגון של אותו בכיר שנעצר הוא אחד היעדים המודיעיניים המרכזיים של המשטרה בשנים האחרונות. אף שהיה פעם מחייליו של העבריין יצחק אברג'יל, הצליחו החשוד ואנשיו להתנתק מהבוס הגדול, דבר שהיה לא פחות מהכרזת מלחמה באזור פתח תקווה-בת ים-חולון.

החשוד, שארגונו מתעסק בגביית דמי חסות והימורים באזור המרכז, חבר בשנים האחרונות לקואליציה של העבריין הדרומי שלום דומרני – "יריבו" של אברג'יל. הדבר לא נעלם מעיניהם של אנשי האחרון, שחלקם מנסים לשמור על עסקיו של הבוס שחוזר בקרוב לישראל אחרי תקופת מאסר בארה"ב. כך, למשל, בשנים האחרונות מעריכים במשטרה כי איש אמונו של אברג'יל, יעקב (עקא) שמעון, מנהל מאבק במרכז כנגד השתלטות של החשוד שנעצר על עסקיו של הבוס. עקא עצמו נשלף מירושלים בידי אברג'יל כדי לאתר את העורקים או את אלו שמנסים לתקוע סכין בגבו. יצוין כי בשנים האחרונות נאלץ החשוד שנעצר "להיפרד" ממספר רב של חיילים שנהרגו במסגרת מאבקי השליטה שנוצרו כתוצאה מהיעדרותו של אברג'יל.

הגופות נשרפו

התקרית אירעה לפני כחודשיים וחצי, בשעת לילה בצומת ירקונים. המכונית ובה צפר ופרחי הייתה בדרכה ממזרח למערב לעבר פתח תקווה - וכשעצרה ברמזור אדום התרחש הפיצוץ. הפיצוץ גרם להרס מוחלט של הרכב והגופות נשרפו לחלוטין. חקירת המקרה הוטלה על חוקרי היחידה המרכזית במחוז מרכז וההערכה הראשונית הייתה שמדובר בחיסול כפול, כחלק ממאבקים בין עבריינים.

"ראינו הרבה צוותי הצלה", סיפרה אז עובדת באולם האירועים "גני הפסגה" הנמצא סמוך לזירות האירוע, "היה בלגן של כל האמבולנסים". איציק לבל, מתנדב שהגיע למקום סיפר כי המראות היו קשים מאוד. "הרכב בער תוך כדי פיצוצי משנה. לא היה ביכולתי לטפל בגופות שהיו ברכב בגלל השריפה. נתתי מענה לפצועה קל שהייתה ברכב סמוך, ולאחר שכוחות הכיבוי השתלטו על האש עברנו לטפל בגופות שהיו במצב קשה מאוד". עדי ראייה סיפרו כי הנוסעים בכלי הרכב שהיו באזור עזבו מיד והתרחקו בבהלה.

לקריאה נוספת:
תמונת המוות: 3 קורבנות חיסול צולמו יחד - ונפגעו
ניסיון חיסול באשקלון: גבר נפצע אנוש מפיצוץ ברכב
החיסול בעולם התחתון: כל האויבים של דומרני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully