וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל"ט צה"לי התרסק בעזה, נפל בידי חמאס

מזל"ט מסוג רוכב שמיים התרסק בצפון הרצועה, באזור ג'בליה. סוכנות הידיעות הפלסטינית דיווחה כי נפל בידי חמאס. לפני כשבועיים התרסק "הרמס 450" בים מול פלמחים

כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל התרסק היום (ראשון) בצפון רצועת עזה, סמוך לג'בליה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי כלי הטיס נפל בידי אנשי חמאס. גורמים בצה"ל מעריכים שכפי הנראה המזל"ט הפעיל מנגנון עצמי ונחת בשטח הפלסטיני. נפתח תחקיר כדי לבחון את אופן הפעלת המזל"ט והסיבות לתקלה. יצוין כי במקרים הקודמים אותרו המזל"ט ולראשונה כאן נפל בידי גורם עוין.

בשנים האחרונות אירעו שני מקרים בהם התרסק מזל"ט מסוג רוכב שמיים. באחד המקרים הוא התרסק ברצועת עזה ואותר לאחר מספר ימים בשטח ישראל. המקרה השני אירע באוגדת יהודה ושומרון בפעילות מבצעית.

רוכב שמיים מוגדר מזל"ט טקטי מהדגם הקטן ביותר שברשות צה"ל. הוא משרת למשימות של כוחות חי"ר. המזל"ט שהחל לפעול במלחמת לבנון השנייה קצר הצלחות גם במבצע עופרת יצוקה ועמוד ענן ופעילות שוטפת. הוא נושא מצלמה אלקטרו אופטית ומצלם יום ולילה ומסוגל להעביר למסך מחשב או שעון יד תמונה חדה על הנעשה בשטח. המזל"ט, בשמו התעשייתי סקיילארק, בעל מנגנון מיוחד שמאפשר בתקלה טכנית לנחות אנכית באופן אוטומטי.

שר הביטחון משה יעלון מביט במזל"ט סקיירלרק ("רוכב שמיים"). AP
מזל"ט התרסק בצפון הרצועה. שר הביטחון יעלון עם מזל"ט צה"לי/AP

לפני כשבועיים התרסק כלי טיס כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר מסוג "הרמס 450" בים מול חוף פלמחים. כוח של יחידת החילוץ 669 וכלי טיס נוספים הוקפצו למקום על מנת לאתר את חלקי המטוס. תקלת מנוע היא שגרמה להתרסקות.

בחודש יולי האחרון התרסק בגבול ישראל-מצרים כלי טיס בלתי-מאויש (כטב"ם) מאותו הסוג, שעסק באיסוף מודיעין במסגרת פעילות ביטחון שוטף. מפעילי הכטב"ם הבחינו בתקלה טכנית בקשר עם המטוס שלא אפשרה לשלוט בו, והחליטו לרסק אותו באופן מבוקר בשטח הישראלי מחשש שיעבור לצד המצרי או יפגע ביישוב באזור.

עוד באותו נושא:
דקות אחרי ההתרסקות: תקלה חמורה במל"ט נוסף
כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל התרסק מול פלמחים
בעקבות תקלה: מזל"ט של צה"ל התרסק בגבול מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully