וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקלה: מזל"ט של צה"ל התרסק בגבול מצרים

15.7.2013 / 0:02

לאחר שמפעילי המזל"ט, שעסק באיסוף מודיעין, הבחינו בתקלה הוחלט לרסקו באופן מבוקר מחשש שיעבור לצד המצרי. כוחות שהוקפצו לאזור איתרו את מקום הנפילה ואספו את השברים

כלי טיס בלתי-מאויש (כטב"ם) מסוג "הרמס 450" של צה"ל, שעסק באיסוף מודיעין במסגרת פעילות ביטחון שוטף, התרסק אמש (ראשון) בגבול ישראל-מצרים. לאחר שמפעילי הכטב"ם הבחינו בתקלה טכנית שלא מאפשרת לשלוט בו, הוחלט לרסק אותו באופן מבוקר על הקרקע. כוחות צה"ל שהוקפצו לאזור איתרו את מקום הנפילה ואספו את השברים. גורם צבאי מסר: "מפעילי כלי הטיס הבלתי מאויש של חיל האוויר זיהו כי יש תקלה בקשר עם הכטב"ם ולכן החליטו להנחית אותו באופן מבוקר בשטח הישראלי מחשש שיעבור לצד המצרי או יפגע ביישוב באזור". מדובר צה"ל נמסר כי האירוע בחקירה.

הרמס 450 הוא כטב"ם מתוצרת חברת אלביט הישראלית. כלי הטיס מסוגל לשאת מטען ייעודי במשקל של עד 150 קילוגרמים המאפשר לו לאסוף מודיעין ביום ובלילה. כמו כן, הוא מסוגל לשהות באוויר במשך 20 שעות בגובה של 18 אלף רגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כטב"ם הרמס 450 בשירות חיל האוויר של ברזיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אמש דיווח סיור של צה"ל בגבול על יריות שנשמעו מהצד המצרי. כוחות צה"ל הוקפצו למקום ופתחו בסיורים, אך לאחר בדיקה התברר כי מדובר ככל הנראה בחילופי אש בין חיילים מצרים לבין מבריחים. אין זו הפעם הראשונה שסיורי צה"ל מדווחים בשבוע האחרון על אירועי ירי בגבול המצרי סמוך לקדש ברנע. צה"ל מגיב לאירועים באופן מיידי על ידי תגבור כוחות נקודתי בשל חשש מפיגועים.

בתקרית אחרת שאירעה הלילה לא הרחק מגבול ישראל נהרגו שלושה מצרים ו-14 אחרים נפצעו במתקפה שביצעו חמושים איסלאמים על אוטובוס שבו נסעו פועלים בעיר אל-עריש שבצפון חצי האי סיני. מקורות ביטחון ורפואה מקומיים מסרו כי האוטובוס הותקף ברימונים ועלה באש. בימים האחרונים התרבו התקיפות בחצי האי, והן אירעו על בסיס יומיומי כמעט. זאת על רקע הפלת משטרו של נשיא מצרים מוחמד מורסי לפני כשבועיים.

לפני כחודשיים הופל כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר באופן מבוקר לים התיכון, מול חופי נתניה. כלי הטיס, מדגם "שובל", שב מטיסת סיור במסגרת ביטחון שוטף כאשר במהלך הטיסה התגלתה בו תקלה במנוע, ומפעיליו קיבלו החלטה להפילו לים. לאחר ההתרסקות הוזנקו כוחות גדולים של חיל האוויר לאזור כדי לאתר את שרידי כלי הטיס.

בשנים האחרונות אירעו כמה תאונות שלא פורסמו בכלי התקשורת, וכללו מל"טים שנחתו על גחון או דאו ללא מנוע עד לאזור שבו ניתן לבצע נחיתה כי המנוע דמם. בינואר 2012 התרסק מל"ט ה"איתן" בעת טיסת ניסוי. בעקבות ההתרסקות, הושבת כל המערך. במרץ 2010 התרסק מל"ט מסוג "הרמס 450" שהופעל על ידי חיל התותחנים בעת פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. כמה חודשים קודם לכן, פגע מל"ט בבלון תצפית של חיל המודיעין בצפון הרצועה כתוצאה מטעות אנוש ובמקרה אחר במהלך מבצע עופרת יצוקה יורט מל"ט בטעות על ידי מסוק קרב לאחר שהמל"ט הופיע בקו הירי שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully