וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל"ט ישראלי מתקדם נעלם מעל עזה - והתרסק בארץ

2.5.2013 / 12:32

פרסום ראשון: לוחמים שהפעילו את המזל"ט כדי לאסוף מודיעין לאורך גדר המערכת איבדו עמו קשר. הוא אותר בשטח פתוח ליד הגבול וכנראה שנגרם לו נזק. גורם צבאי: "אירוע חמור"

תעלומה בדרום: מטוס זעיר ללא טייס, שהפעילו לוחמים של צה"ל בדרום רצועת עזה ביום שלישי למטרת איסוף מודיעין, נמצא בלב שטח פתוח בישראל, סמוך לגבול. המזל"ט, מסוג "רוכב שמיים" הופעל כדי לפקח על המתרחש לאורך גדר המערכת בעקבות חשש לפעילות חשודה, אולם במהלך הטיסה – שלא ארכה יותר מעשר דקות – אבד הקשר עמו מסיבה שאינה ברורה.

כלי הלחימה בלוחמת היבשה בצה"ל. אמיר בוחבוט, דובר צה"ל
תקלה טכנית? מזל"ט "רוכב שמיים"/דובר צה"ל, אמיר בוחבוט

הלוחמים שאיבדו את הקשר עם המזל"ט הקפיצו כוחות נוספים לאזור על מנת לסרוק את השטח ולאתר אותו, אך ללא הצלחה. לאחר שעלה חשש שמא המזל"ט חצה את הגבול האווירי לצד הפלסטיני ונתפס על ידי גורמים עוינים, החלו גם תצפיתניות של אוגדת עזה לסרוק את השטח כדי לסייע במאמץ האיתור. בתום חיפושים שארכו למעלה מ-12 שעות, אותר המזל"ט בלב צמחייה. מבדיקה ראשונית עולה כי נגרם לו נזק. מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בתקלה טכנית. המזל"ט מסוג 'רוכב שמיים' נאסף על ידי הצוות בשטח והאירוע נמצא בתחקיר".

"הטכנולוגיה של המזל"ט הייתה מסייעת לחמאס מאוד"

גורם צבאי אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "זה אירוע חמור כי המזל"ט הטקטי נושא טכנולוגיה מאוד מתקדמת ולא היינו רוצים שהוא ליגיע לידיים עוינות. חמאס עושה מאמצים גדולים להקים תשתית של מזל"טים (שהושמדה במהלך מבצע עמוד ענן, א.ב) וטכנולוגיה כזו הייתה מסייעת לו מאוד. בנושא נפתח תחקיר שעדיין לא הסתיים".

מזל"ט "סקיילרק", או על פי כינויו הצה"לי "רוכב שמיים", נכנס לפעילות במלחמת לבנון השנייה אך פרץ דרך במבצע עופרת יצוקה. המזל"ט, שנועד לאסוף מידע מודיעיני בזמן אמת עבור יחידות השדה, נישא על גב לוחם וממריא מהשטח ללא מסלול המראה בשל גודלו ומשקלו הקטן. הוא מרחף בטווחים מאוד קצרים באזור אליו הוא מכוון על ידי הלוחם והוא מעביר את המידע למסך מחשב או צג בגודל שעון יד. גדודי החי"ר של צה"ל משבחים את תרומתו לתמרון ולמבצעים נקודתיים ובשל כך מפקד זרוע היבשה היוצא, אלוף סמי תורג'מן, כיום אלוף פיקוד דרום, הנחה להכפיל את מספר המזל"טים מסוג זה בזרוע היבשה.

למרות תרומתו הרבה, חווה מערך "רוכב שמיים" בחיל התותחנים מספר תקלות וקשיים. בחודש אוקטובר 2012 , התרסק המזל"ט באזור הגדה המערבית כתוצאה מתקלה טכנית. בחודש מאי של אותה שנה הושבת מערך "רוכב שמיים" לאחר שהתקבלו מספר דיווחים ממספר גזרות על תקלות במזל"ט. מבירור טכני שנעשה בשטח עלה כי מסיבה לא ברורה המצנח של המזל"ט נפתח באופן פתאומי וגרם לו לצנוח בניגוד לפקודות המפעיל. לאחר שיפור טכנולוגי קל במזל"ט, הוא חזר לפעול מבצעית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully