וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך מזל"טים מושבת בשל תקלה המוגדרת כ"תעלומה"

22.5.2012 / 16:00

זה למעלה משבוע שהמזל"טים מסוג "רוכב שמיים" מושבתים בשל תקלה שגורמת להם לצנוח ולהפעיל את כרית החירום. גם מערך המל"ט "איתן" מקורקע מאז תחילת השנה בשל תקלה

מערך מזל"טים של לוחמי חי"ר מושבת כבר למעלה משבוע בשל תקלה שמוגדרת בצה"ל כתעלומה. זאת, בנוסף להשבתה של מערך מל"טי האיתן, שאינם טסים בחיל האוויר זה יותר מארבעה חודשים. בשבועות האחרונים, התקבלו דיווחים ממספר גזרות על תקלות של מזל"טים מסוג "רוכב שמיים", המשמשים את לוחמי צה"ל באיסוף מודיעין טקטי על האויב. גורם צבאי אישר כי לפי הדיווחים שהתקבלו מהמפעילים בשטח, המזל"טים צונחים מסיבה לא ברורה ומפעילים את כרית החירום שמאפשרת לו צניחה בטוחה.

לדברי הגורם, התקלה במזל"ט אירעה פעמים רבות ביום ובלילה ולכן קצין התותחנים הראשי, תא"ל דוד סויסה, הנחה להשבית את המערך עד לבירורה. הגורם הוסיף כי "מזל"ט 'רוכב שמיים' מעולה ותורם רבות בתחום המבצעי למפקדים. מפקד אוחז בידו שעון עם מסך LCD קטן, המאפשר לו לאסוף מודיעין טקטי ללא תלות בהקצאה בזמן אמת. מאחר שאנחנו מייחסים לו חשיבות רבה, אנחנו מעדיפים לבדוק את הנושא ועד אז להשבית את המזל"טים. כרגע התקלה מוגדרת כתעלומה".

סיור בבסיס רמון תצוגת תכלית וחשיפה של אמצעי אמלח סודיים של צהל, יולי 2011. אלברטו דנקברג
"רוכב שמיים" בבסיס רמון/אלברטו דנקברג

חשיבותם של המזל"טים מסוג "רוכב שמיים" עבור הלוחמים גדולה, ומפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן, אף הנחה באחרונה להכפיל בשנתיים הקרובות את מספר המזל"טים מסוג זה בשטח, בשל יעילותם המבצעית הגבוהה שהתגלתה במבצע עופרת יצוקה.

מדובר צה"ל נמסר כי "במערך רוכב שמיים אירעה תקלה טכנית בכלי בודד. בעקבות כך, הוחלט על הפסקת הטיסות, לשם בדיקה של כלל המערך. עם סיום הבדיקה ותיקון התקלה, ישוב המערך לפעילות מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully