וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75 שנה לליל הבדולח: "ערים לסכנה שבאנטישמיות"

קנצלרית גרמניה התייחסה לנושא לרגל יום השנה לפוגרום ביהודי גרמניה ואוסטריה: ”זה בלתי נתפס, אך אף מוסד ציבורי יהודי לא יכול להישאר ללא אבטחה של המשטרה”

לרגל ציון 75 שנים למאורעות "ליל הבדולח" – שבהם נעשה פוגרום ביהודי גרמניה ואוסטריה בליל 9 בנובמבר, קראה היום (שבת) לאזרחיה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, להיות ערים לסכנה הטמונה בגילויי אנטישמיות. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי בשידור השבועי שלה לאומה, אמרה מרקל כי הפוגרום ב-1938 - שבו נרצחו מאות יהודים על ידי תומכי המפלגה הנאצית והושחתו בתי עסק ומוסדות ציבור של יהודים, כולל בתי כנסת, הוא "אחד הרגעים החשוכים ביותר בהיסטוריה הגרמנית".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגשו בברלין, אוקטובר 2013. רויטרס
קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל/רויטרס

לדברי הקנצלרית, על האזרחים הגרמנים "להפגין אומץ אזרחי ולהבטיח שאף מעשה אנטישמי לא יתקבל בסובלנות. זה בלתי נתפס אך אף מוסד ציבורי יהודי לא יכול להישאר ללא אבטחה של המשטרה". עם זאת, מרקל ציינה כי כיום בגרמניה יש קהילה יהודית משגשגת, ומהגרים יהודים רבים מברית המועצות לשעבר מצטרפים אל אותה קהילה. לפי נתונים של מרכז הקהילה היהודית בגרמניה, כ-200 אלף יהודים חיים כיום בגרמניה.

בית כנסת שנהרס במהלך מהומות ליל הבדולח בגרמניה 1938. AP
בית כנסת שהושחת בליל הבדולח/AP

בליל 9 בנובמבר 1938 אזרחים גרמנים תומכי הנאצים השחיתו מאות בתי עסק של יהודים והציתו כ-300 בתי כנסת, ברחבי גרמניה וכן באוסטריה - שנשלטה על ידי הרייך השלישי. בנוסף למאות הנרצחים, כ-30 אלף יהודים נעצרו על ידי השלטונות והועברו למחנות ריכוז.

לקריאה נוספת
תיעוד: תקיפה אנטישמית באוסטרליה, חמישה נפצעו
ההערות האנטישמיות של הצלם הוקלטו בסרט החתונה
דוח: עלייה של 30% בגילויי האנטישמיות ב-2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully