וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר החיסול: נבחר יורש למנהיג הטליבאן

גורמי ביטחון אישרו כי חאן "סאג'נה" סייד, מספר 2 בארגון האיסלאמי, יחליף את חכימוללה מחסוד, שחוסל בתקיפת מל"ט אמריקני. רשת BBC: סאג'נה תומך בדיאלוג עם הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

יממה לאחר חיסולו של מנהיג הטליבאן בפקיסטן, חכימוללה מחסוד, נחבר סגנו - חאן סייד, הידוע בכינויו "סאג'נה" - להחליפו בתפקיד. מקורות ביטחוניים מסרו הבוקר (שבת) לסוכנות הידיעות רויטרס כי צמרת הארגון האיסלאמי בחרה בסאג'נה, שככל הנראה היה אחראי לתקיפת בית כלא בצפון המדינה במהלכה שוחררו קרוב ל-400 אסירים בשנת 2012, ולתקיפת בסיס של חיל האוויר הפקיסטני באותה שנה.

קודם לכן, מסרו מקורות מודיעיניים ומפקדים צבאיים לסוכנות הידיעות AP כי הנהגת הארגון נועדה הבוקר כדי לבחור את המנהיג הבא. על פי הדיווח, צמרת הטליבאן התכנסה בצפון ווזיריסטן – האזור השבטי שבו נהרג מחסוד מתקיפת מל"ט אמריקני - אך לא דווח על המיקום המדויק.

שלושה גורמי מודיעין פקיסטניים וחמישה מפקדים בטליבאן אישרו לסוכנות כי המועמדים העיקריים להחליף את מחסוד היו מולה פאזלולה, העומד בראש הטליבאן הפקיסטני באזור צפון מערב עמק סוואט, וסאג'נה, מנהיג הארגון בדרום ווזיריסטן. על פי הדיווח, גם עומאר חאלד חורסאני, ראש הזרוע הצבאית של הארגון באזור השבטי מוחמד, היה מועמד להחליף את מחסוד. עם זאת, הוא נתפס מלכתחילה כמועמד חלש יותר.

דיווחים סותרים על ההלוויה

רשת BBC דיווחה כי נוסף על פאזלולה וסאג'נה, אחד המועמדים להחליף את מחסוד הוא בן דודו, קארי ווליאת מחסוד. כתב הרשת בבירה איסלמבד העריך כי סאג'נה הוא המועמד המועדף. הערכתו מבוססת על העובדה שסאג'נה "עומד בראש אחת הקבוצות המשפיעות ביותר" התומכות בשיחות עם ממשלת פקיסטן.

מחסוד נקבר בחשאי בשעות הבוקר המוקדמות על ידי מספר מאנשי הטליבאן, מחשש שהלווייתו תהיה מוקד למתקפה של מל"טים אמריקניים, כך מסרו גורמי ביטחון פקיסטנים ואנשי מיליציה. לוחם של הטליבאן סיפר היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי גופתו של מחסוד "ניזוקה אך ניתנת לזיהוי".

מנהיג הטליבן בפקיסטן, חקימוללה מחסוד, משמאל בצילום וידאו ליד המחבל המתאבד שהרג סוכני CIA באפגניסטן. רויטרס
נקבר בחשאי. מחסוד, משמאל/רויטרס

גורמי ביטחון במדינה דיווחו כי מחסוד חוסל אתמול בתקיפת מל"ט אמריקנית. ארגון הטליבאן אישר את דבר מותו של המנהיג, שהיה באמצע שנות ה-30 לחייו, אך עד כה ארצות הברית או ממשלת פקיסטן נמנעו מלהגיב לדיווחים. על פי חלק מהדיווחים, ארבעה חמושים נוספים נהרגו בתקיפה, בהם דודו של מחסוד, בן דודו ואחד ממאבטחיו. זהותו של ההרוג האחרון טרם נמסרה. לפני שנהרג, כך דווח, השתתף מחסוד בכינוס של 25 מנהיגי טליבאן. אלה דנו בהצעת הממשלה לשיחות בין הצדדים.

מחסוד, שעל פי הדיווחים היה שותף לתקיפת בסיס ה-CIA באפגניסטן ולמותם של אלפי אזרחים ואנשי ביטחון פקיסטנים, היה ברשימת המבוקשים ביותר של ארה"ב – שהעמידה פרס של חמישה מיליון דולרים מעל ראשו. להערכת האמריקנים, הוא גם היה שותף לניסיון פיצוץ מכונית תופת בכיכר טיימס בניו יורק וניסה "להפוך את המיקוד של הארגון לבינלאומי". עוד דווח כי הוא חיזק את הקשר עם ארגון אל-קאעדה וחמושים פקיסטנים.

(עדכון ראשון: 10:04)

פקיסטן: מנהיג הטליבאן חוסל במתקפת מל"ט אמריקנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully