וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 חברי המפלגה הניאו-נאצית ביוון נרצחו, חשש מנקמה

2.11.2013 / 9:20

השניים נורו למוות מרכב חולף סמוך למשרדי מפלגת "השחר המוזהב" באתונה. אדם נוסף נפצע אנושות. הממשלה: "הרוצחים יטופלו ללא רחמים". המפלגה האשימה את הממשלה בפשע

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

חשש מהתפרצויות אלימות ביוון: שני חברי המפלגה הניאו-נאצית "השחר המוזהב" נורו אתמול (שישי) למוות מחוץ למשרדי התנועה באתונה. השניים, בשנות ה-20 לחייהם, נורו מרכב חולף ואדם נוסף נפצע אנושות, בתקרית שאירעה באמצע רחוב הומה, כך מסרה המשטרה ביוון.

שוטרים רבים הוצבו מחוץ למשרדי המפלגה וברחובות הסמוכים. אף ארגון לא קיבל אחריות על האירוע. גורם משטרתי מסר כי החשדות מובילים לקבוצות אנטי-ממסדיות אנונימיות וטען כי המתקפה לא קשורה לסכסוך אישי.

האירועים מגיעים כחודש לאחר שראפר פעיל זכויות אדם, נרצח לפי החשד בידי פעיל במפלגה הניאו-נאצית. פוליטיקאים שתקפו בעבר את פעילותה של המפלגה, שהיא השלישית בגודלה במדינה, גינו פה אחד את התקרית. "הרוצחים, מי שהם לא יהיו, יטופלו ללא רחמים על ידי מערכת המשפט, הדמוקרטיה והחברה היוונית המאוחדת שלנו. כולם צריכים לדעת זאת", אמר דובר הממשלה, סימוס קדיקוגלו.

שוטרים מחוץ למשרדי מפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית באתונה, 1 בנובמבר 2013. רויטרס
אנשי אבטחה מחוץ למשרדי המפלגה, הלילה/רויטרס

דימיטריס פאפאדימוליס, מחוקק ממפלגת השמאל סיריזה המתנגדת למפלגה הניאו-נאצית, קרא לתקרית הירי "מכה לדמוקרטיה". בעמוד הטוויטר שלו כתב פאפאדימוליס: "זה מזין את הפאשיזם, זה לא מנצח אותו". השר לסדר הציבורי ביוון, ניקוס דנדיאס, אמר שלא יאפשר ליוון להפוך ל"שדה הקרב של מישהו לחיסול חשבונות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הממשלה אפשרה לטרוריסטים לצאת משליטה"

"ממשלתו האנטי-יוונית של אנטוניס סמארס היא האשמה בפשע, שאפשרו לטרוריסטים לצאת מכלל שליטה ולרצוח ילדים בדם קר", נמסר בהודעה של מפלגת "השחר המוזהב".

בחודש שעבר נעצר מנהיג "השחר המוזהב", ניקולאוס מיכאלוליאקוס. הוא חשוד שהקים ארגון פשע, ונעצר יחד עם חבר פרלמנט נוסף מהמפלגה. בבחירות שנערכו ביוון במאי בשנה שעברה, נכנסה מפלגת "השחר המוזהב" לראשונה בתולדותיה לפרלמנט, על בסיס מצעה המתנגד לגזירות הצנע הכלכליות ולנוכחות זרים במדינה. מיכאלוליאקוס, שהכחיש את קיומם של משרפות ותאי גזים במחנות ההשמדה הנאציים, ולאחר ההישג בבחירות הכריז כי "על הבוגדים להתחיל לפחד", התחייב לכל אורך מערכת הבחירות לפעול לסילוק הזרים והמהגרים מיוון.

עוד באותו נושא:
מנהיג הניאו-נאצים ביוון חשוד שהקים ארגון פשיעה
יוון: מטען רב-עוצמה התפוצץ במשרדי הניאו-נאצים
צעדת אלפי ניאו-נאצים ביוון: "זרים החוצה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully