וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירי ישראל במדינות שליד איראן - בתדרוך סודי

1.11.2013 / 0:05

סגן שר החוץ אלקין כינס את שגרירי ישראל במדינות הסמוכות לרפובליקה האיסלאמית במטרה לחזק את הקשרים עמן. לפי פרסומים זרים, היחסים כוללים גם סיוע צבאי ומודיעיני

בשעה שאיראן ממשיכה להתקרב למדינות המערב ולנהל עמן משא ומתן על תכניתה הגרעינית, ישראל משקיעה מאמצים ביצירת בריתות עם מדינות במרכז אסיה הגובלות ברפובליקה האיסלאמית. סגן שר החוץ זאב אלקין ערך אתמול בבוקר (חמישי) בגאורגיה תדרוך מיוחד וסודי לחמישה שגרירים ישראלים במדינות שמוגדרות "עוטפות איראן", במטרה לבחון כיצד ניתן לחזק את הקשרים עמן.

בתדרוך השתתפו שגרירי ישראל באזרבייג'ן, טורקמניסטן ואוזבקיסטן – שלוש מדינות שיש להן גבול ישיר עם איראן – כמו גם השגרירים בקזחסטן וגאורגיה, שלא גובלות באיראן אך נחשבות למדינות משפיעות וחשובות באזור. התדרוך התקיים בטביליסי, בירת גאורגיה, שם נמצא אלקין בימים אלה בביקור מדיני.

הנושאים העיקריים שעלו בתדרוך היו התגובות באותן מדינות לחילופי השלטון באיראן ולשיחות בין איראן למעצמות. כמו כן, הועלו רעיונות לחיזוק הקשרים בין ישראל לבין המדינות הללו. הדגש בתדרוך היה על חיזוק הקשרים המדיניים והכלכליים עם אותן מדינות, על אף שעל פי פרסומים זרים, ישראל נעזרת במדינות הגובלות באיראן גם לצורך איסוף מודיעין. במרץ 2012 פורסם במגזין האמריקני "פוריין פוליסי" כי ישראל מתכוונת להשתמש בבסיסים שהוקמו באזרבייג'ן לתקיפת מתקני הגרעין באיראן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ של טורקמניסטן בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. 29 בספטמבר 2013. קובי גדעון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם שר החוץ של טורקמניסטן, בחודש שעבר בניו יורק/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע"מ

התדרוך הבוקר הוא לא הדוגמה הראשונה בעת האחרונה לחשיבות שישראל מייחסת למדינות המדוברות. בחודש שעבר נועד ראש הממשלה נתניהו, במהלך ביקורו המדיני בארצות הברית, עם שר החוץ של טורקמניסטן. הפגישה בין השניים נערכה בניו יורק, והיא הייתה אחת משתי הפגישות המדיניות היחידות שערך ראש הממשלה שלא עם גורמים אמריקניים. רק לפני שנתיים פתחה ישראל לראשונה שגרירות בטורקמניסטן, מדינה מוסלמית הגובלת באיראן מצפון-מזרח.

היום בצהריים, לאחר התדרוך לשגרירים, נפגש סגן השר אלקין גם עם ראש ממשלת גאורגיה בידזינה איוונשווילי. השניים הסכימו כי ישראל וגאורגיה יפתחו במשא ומתן לגיבוש הסכם ביטול ויזות, שיעודד תנועת תיירים ואנשי עסקים בין שתי המדינות.

לקריאה נוספת:
איראן: יש להכיר בזכותנו להעשיר אורניום לרמה של 20%
דוח: לאיראן יהיה מספיק אורניום לפצצה תוך חודש
נציגת ארה"ב לשיחות הגרעין: לעכב סנקציות נוספות

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

עדכון ראשון: 21:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully