וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: יש להכיר בזכותנו להעשיר אורניום לרמה של 20%

בכיר בוועדה לביטחון לאומי של איראן אמר כי הזכות להעשיר אורניום לרמה זו הינה "קו אדום" מבחינת טהראן. הוא הדגיש כי ההעשרה נועדה למטרות רפואיות ולתדלוק הכור בטהראן

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

סגן יו"ר הוועדה לביטחון לאומי במועצת השורא האיסלאמית באיראן, מנסור חקיקת-פור, אמר היום (שבת) כי על שש המעצמות להכיר בזכותה של טהראן להעשיר אורניום לרמה של 20% בשטחה. בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית IRNA , הדגיש חקיקת-פור כי העשרת האורניום לרמה זו הינה "הקו האדום" מבחינת איראן במגעיה הדיפלומטיים עם מעצמות המערב. הוא ציין כי העשרת האורניום לרמה של 20% הינה למטרות מחקר רפואי וכן לשם תדלוק הכור הגרעיני בטהראן. חקיקת-פור טען כי 850 אלף חולים באיראן ממתינים לטיפולים רפואיים שתלויים בהעשרת האורניום לרמה זו.

צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
מתקן להעשרת אורניום באיראן/AP, Vahid Salemi

מקור בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מסר לסוכנות הידיעות האיראנית כי יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו, צפוי להיפגש בתחילת השבוע הקרוב עם אחד הנציגים האיראנים לשיחות בווינה.

אתמול קראה וונדי שרמן, תת-שר החוץ האמריקני ונציגת ארצות הברית לשיחות הגרעין בין 5+1 המעצמות לאיראן, לחברי הקונגרס האמריקני לעצור את מאמציהם להגביר את הסנקציות נגד טהראן, כדי לבחון אם שיחות הגרעין נשאו פרי עד כה. בראיון לרשת "קול אמריקה" אמרה שרמן כי בכירים בממשל אובמה שוחחו בנושא עם חברי סנאט וקונגרס, וביקשו מהם לעכב את קידום הסנקציות שיזמו. בתחילת החודש פנתה שרמן למחוקקים האמריקנים בבקשה דומה, אז טענה כי יש לעשות כן לפני פתיחת השיחות ב-15 באוקטובר בז'נבה. "לקונגרס יש זכות לעשות זאת, אנו לא שולטים בבית הנבחרים, אך אנו נמצאים בעיצומן של שיחות רציניות. לכן אנו משוחחים על כך עם חברינו בקונגרס", אמרה שרמן בראיון. לדבריה, "אני סומכת עליהם בנושא הזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תת שרת החוץ האמריקנית וונדי שרמן. שיחות ז'נבה, אוקטובר 2013. רויטרס
רוצה לבחון את השפעת השיחות עם המעצמות עד כה. וונדי שרמן/רויטרס

דיפלומטים שנכחו בסבב השיחות הנוכחי בין איראן לבין נציגי ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה בווינה מסרו כי הנציגים האיראנים אותתו על מוכנות לצמצם את העשרת האורניום של טהראן כדי להוכיח שהיא אינה שואפת להתחמש בנשק גרעיני, מתוך מטרה להקל בסנקציות המוטלות עליה. דיפלומטים מערביים אמרו שאיראן הציגה בשיחות "הצעות נחושות יותר מאי פעם", ונטשה את הרטוריקה האידאולוגית ואת המדיניות העמומה, לטובת שיחות מהירות.

אתמול טען דיוויד אולברייט, נשיא ומייסד המכון למדע ולביטחון בינלאומי (ISIS), כי איראן תוכל לייצר פצצה גרעינית תוך שבועות בודדים, אם תרכז את כלל האורניום המועשר ברמה של 20% שיש ברשותה. בדוח שפרסם אולברייט, הנחשב לאחד ממומחי הגרעין המובילים בארצות הברית, נכתב כי קיצור משמעותי זה בהערכת הזמן בו תוכל איראן להרכיב פצצה גרעינית עשוי להשפיע על המגעים הדיפלומטיים המתקיימים בתקופה זו עם הממשל בטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully