וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פיצוץ עז בבסיס טילים במערב סוריה

ארגון סורי דיווח כי הפיצוץ היה סמוך ללטקיה, ברצועת החוף הנשלטת על-ידי המיעוט העלווי. לא ידוע על נפגעים. ברשתות החברתיות מאשימים: "ישראל הפציצה מהים"

צילום: רויטרס, דו"צ, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

ארגון סורי דיווח על פיצוץ עז שנשמע אמש (רביעי) בבסיס טילים של צבא סוריה במערב המדינה. לדברי "הארגון הסורי לזכויות אדם" שמושבו בלונדון, הבסיס נמצא בכפר א-סנובר, מדרום לעיר לטקיה, ברצועת החוף הנשלטת על ידי המיעוט העלווי.

ברשתות החברתיות נפוצו דיווחים מפי מקורות לבנוניים וסוריים, שטענו כי ישראל אחראית לפיצוץ, שמקורו בירי מהים. במקביל, סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי שישה מטוסי קרב של ישראל חדרו אמש למרחב האווירי של המדינה מצפון לביירות וטסו בקרבת הגבול הסורי.

בחודש יולי דיווחה רשת סי-אן-אן כי ישראל הפציצה מחסני תחמושת בלטקיה, בהם הוחזקו טילי יאחונט נגד ספינות. הדיווח התבסס על שלושה מקורות אמריקניים. כמה ימים לאחר מכן, פורסמו בחדשות 2 תצלומי לוויין, המעידים לכאורה על פיצוצים שאירעו במקום.

תמונות לווין של האתרים שהותקפו בלטקיה. צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון, החדשות
המחסנים שהותקפו לכאורה בלטקיה בקיץ, לפני/החדשות, צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון

בתחילת חודש מאי השנה אישרו גורמים ישראליים לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי חיל האוויר הישראלי תקף מטרות סמוך לשדה התעופה של דמשק, והסבירו כי "ההפצצה נועדה לפגוע בטילים איראניים בדרכם לחיזבאללה". כלי תקשורת רשמיים בסוריה דיווחו כי מטוסי חיל האוויר של צה"ל תקפו מרכז מחקר צבאי הממוקם באזור ג'מראיא בפרברי העיר – יעד שהותקף על פי פרסומים זרים על ידי ישראל בחודש ינואר השנה.

כמה ימים לאחר מכן דיווחה הטלוויזיה הממלכתית בסוריה כי צה"ל תקף מטרות נוספות בשטח הסורי, בהן מרכז המחקר הצבאי באזור ג'מראיה. גורמי האופוזיציה במדינה מסרו כי בין שמונה ל-12 גיחות בוצעו באותו לילה ברחבי דמשק. לדבריהם, המטרות שהותקפו, בין השאר, היו יעדים של משמר הנשיאות בדמשק, מתקן של המודיעין האווירי הסורי ומאגרי תחמושת של הדיוויזיה הרביעית. לטענתם, המטה של גדוד 104 של הצבא הושמד לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אזור הפיצוץ אמש, לכאורה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully